Situatie:
Ik woon (als eigenaar) in een appartement waar een syndicus actief is. Ik plaats een bestelling bij bedrijf X. Bedrijf X werkt samen met bedrijf Y voor de levering. Tijdens de levering beschadigt de leverancier de gemeenschappelijke delen.
In de veronderstelling dat dit iets is tussen de verzekering van het gebouw en de verzekering van bedrijf Y heb ik daarom contact opgenomen met mijn syndicus. Er zijn aangetekende brieven verstuurd ter ingebrekestelling, zowel naar X als Y. Bedrijf Y heeft de schade erkent.
Mijn vraag:
De situatie sleept aan (we hebben nog steeds de gegevens van de verzekering van bedrijf Y niet) en daarom vroeg ik mij af: Wie is hier aansprakelijk en wie moet zich hier mee bezig houden? Ben ik hier zelf op 1 of andere manier aansprakelijk? Is het bijvoorbeeld logisch dat ik mij bezig houdt met het herhaaldelijk contacteren van bedrijf Y, het versturen van aangetekende brieven etc. ? De situatie lijkt nodeloos ingewikkeld door de veelheid aan partijen: bedrijf X, bedrijf Y, de syndicus, de verzekering van het gebouw, ikzelf, ... De syndicus lijkt te verwachten dat ik hier achter zit maar ik weet niet of dit logisch is... Wat als bedrijf Y niet meer antwoord? Is dit dan mijn probleem?