Het kind is er al vaker op gewezen dat stenen gooien niet mag, maar als hij ze ziet, kan hij zich gewoon niet inhouden.
Dit is dan eerder een dwangmatige handeling. Staat op zich los van ASS. Mijn dochtertje heeft ook de neiging alles wat ze ziet in haar mond te stoppen en het is niet makkelijk om haar dit af te leren, maar door de zaken die ze in haar mond stopt gewoon meteen af te nemen, is dit op enkele maanden tijd gestopt. Inderdaad, haar enkel zeggen "dat mag niet", helpt langs geen kanten. Kinderen moeten gevolgen zien van hun foutief gedrag voor er wijzigingen in dat gedrag zullen zijn. Maar bon, da's geen discussie voor dit forum.
Ik stelde de vraag omdat ik mijn kind daar in volle vertrouwen afgegeven heb, wist niet dat ik hem daar ook nog in het oog moest houden.
In het oog houden is niet hetzelfde als er niet meer verantwoordelijk voor zijn! Het is en blijft uw kind. Had uw kind nu per ongeluk tijdens het tafeltennissen een lamp geraakt die stuk was, dan was dit overduidelijk voor de verzekering van de club. Idem als hij bijvoorbeeld bij de opwarmingsloop tegen iemand aanbotst met lichamelijk letsel tot gevolg. Of hij laat een deur dichtklappen waardoor er glas uitvalt, etc, etc.. Allemaal gevallen waar er kan gesproken worden van onopzettelijke handelingen die schade veroorzaken. Dit zal allemaal voor de club zijn.
Maar zaken zoals wagens vandaliseren (wat hier eigenlijk het geval is), of bijvoorbeeld brand stichten in de toiletten, of daar met opzet de lavabo's laten overlopen, en dat soort dingen, daar zal je zeker discussie over hebben. Als er "voldoende toezicht" was op de kinderen, kan de club weinig ten laste gelegd worden. Je kan moeilijk verwachten dat er telkens een trainer meegaat voor ieder kind dat naar het toilet moet.
Wacht even af wat er gebeurt. Misschien neemt de club dit sowieso op zich. Indien niet, is het voor uw familiale verzekering en laat je het de verzekeringen onder elkaar maar uitvechten.
-- edit
Lees nu pas dat je geen familiale verzekering hebt. Dan hoop ik dat de verzekering van de club wil tussenkomen. Als dit niet het geval is, ga je sowieso kosten hebben: ofwel de schade zelf betalen, of een advocaat betalen om dit in proces te trekken (met onzekere uitkomst).