Hallo
Ik zit met de volgende vervelende situatie in mijn maag:
Een aantal maanden geleden reed ik uit de ondergrondse parkeergarage van mijn appartement.
Bij het omhoog rijden voel ik ineens een enorme klap en zie ik dus dat ik met mijn wagen in een gat ben gereden (open put--het putdeksel lag er niet meer op) Het wiel van mijn wagen zat volledig in de put dus onmogelijk eruit te raken.
Verschillende buren kwamen me vertellen dat onze buurman- waar ik overigens altijd een goed contact mee had- de dag ervoor bezig was met een pomp in de put. Hij werkt in samenspraak met de syndicus van het gebouw maar naar mijn weten niet ingeschreven, niet in dienstverband.
Ik heb onmiddellijk de syndicus gebeld die niet opnam en ingesproken dat hij me dringend moest terugbellen wegens een acuut probleem.
Takeldienst gebeld, verzekering gebeld-verhaal gedaan; wagen moeten laten uitlijnen en herstellen; kortom prijskaartje van +/- 900€
Mijn verzekering vraagt uiteraard hoe dit voorgevallen is en ik vertel wat de buren me vertellen; namelijk dat mijnheer X werkte aan een putdeksel, dat hij vaker klusjes doet maar dat ik het zelf niet gezien heb. Ik ben zelf niet op mijnheer X afgestapt omdat ik bang was voor ontkenning/discussie enz...
Aangezien de syndicus me niet terug contacteerde en de verzekering alles direct in gang gezet heeft werd mijnheer X 4 keer aangeschreven door de verzekering.
Omdat daar geen reactie op kwam vroeg de verzekering mij om klacht neer te leggen lastens mijnheer X
Dit zie ik niet zitten, aangezien zowel hij als ik ons best doen om het gebouw goed te onderhouden.
En ik weet zeker dat dit een vergetelheid was.
Ik contacteer daarop de syndicus nogmaals; deze keer wel reactie-- die mij vraagt om niet in te gaan op het verzoek om klacht in te dienen omdat hij mijnheer X contacteerde en ook weet dat mijnheer X erg verveeld zit met de zaak van het putdeksel. En de syndicus zei dat hij het wel jammer zou vinden voor iedereen als mijnheer X de klusjes zou opgeven door dit voorval. Ik heb toen gezegd dat ik hem niks persoonlijk kwalijk neem en dat ik hoopte dat er snel een uitkomst zou komen.
De syndicus heeft een poging gedaan heeft om de schade te recupereren via de blokpolis, zonder succes; zij weigeren tussen te komen omdat mijnheer X zijn naam werd vermeld in het dossier. De syndicus vroeg uitdrukkelijk om zijn naam niet te vermelden maar mijn verzekering maakte het dossier zo over.
De familiale verzekering van mijnheer X komt ook niet tussen omdat de werken niet in privé sfeer gebeurden.
Resultaat; de syndicus maakt zonet een bericht over;
" Mijnheer X en ik zitten hiermee verveeld. omdat de werken door mijnheer X ter goeder trouw worden uitgevoerd. En iedereen daarmee gediend is, ook mevrouw... ik vind hier een gedeelde verantwoordelijkheid toch minstens op zijn plaats, zowel voor het ongeval zelf als voor de gedane aangifte die niet aanvaard werd. Mogelijks kan er tot een compromis gekomen worden, u zal begrijpen dat een dagvaarding lastens Dhr X zeker niet de juiste weg is om verder te gaan in een goede verstandhouding"
Waarop mijn verzekeraar: "Wij twijfelen er niet aan dat de werken ter goeder trouw zijn uitgevoerd. Maar de feiten spreken voor zich dat er schade is opgelopen door een putdeksel wat niet teruggelegd werd. Vergeten is menselijk. Maar verantwoordelijkheid opnemen ook. Nu is het enkel materiële schade. Wat als er iemand was ingevallen en lichamelijke schade had? Wie ging dat betalen? Enige medewerking van mijnheer X zou toch aangewezen geweest zijn in dit dossier. Wij hebben hem tot 4 x aangeschreven en kregen geen reactie.
U kent het bedrag van de schade "
De volgende stap gaat zijn dat mijn verzekering gaat vragen klacht in te dienen tegen mijn buurman.
Ik zie het niet zitten aangezien hij het niet met slechte bedoelingen deed. Ik wil met niemand problemen. Zelf opdraaien voor de schade vind ik ook geen optie.
Wat is jullie mening/idee hierover?
Alvast bedankt voor een reactie
MVG