#7 , 14 dec 2016 22:46
Dank je wel , Neen, ik heb hem niet gekocht, ik heb niets betaald; In de FB advertentie stond dat ze hem cadeau weggaven, een cadeau ?! Pas na mijn tel. gesprek, na hetgeen ik hoorde besloot ik om deze te nemen - omdat ik de indruk kreeg dat ze de kittens in de tuin gingen achterlaten, de mensen waren net naar hun nieuwe (sociale) woning verhuisd, terwijl de kittens waren bij hun oude (huur)huis achtergebleven; De vrouw zei dat ze de kitten niet onmiddellijk kon geven - ze moet hem immers weer vangen. Vreemd vond ik dat, maar anderzijds ook niet, want ze waren net verhuisd... alle ja, als ik zou zijn ze zullen samen met mij verhuisden - zelfde dag, zelfde uur. Dus, wat moest ik doen? Moest ik zeggen "laat maar, het hoef niet meer?" - Nee, dat is iet echt mijn stijl. Het had mij wel veel verdriet gespaard, he. Nu ja, ze had mij vertelt dat ze deze al 3 keer heeft kunnen vastpakken en wat geaaid , maar ja, jammer - ze heeft geen enkele keer aan gedacht om de kittens te ontvlooien of te ontwormen .... in feite had ze 3 keer de kans gehad, of ze in huis nemen tot ze ouder en sterker waren, hé; Nu, ja - een jong kitten leert snel en in de paar dagen bij ons thuis zag ik die meer en meer vertrouwen krijgen, de laatste dagen blies hij niet meer tegen mij, liep ook niet meten weg als ik hem wou oppakken. De vrouw vroeg mij of ik ervaring had met katten en hoeveel het kost om een kat te laten steriliseren --- bij het horen van de 100 euro zei ze "oh, het is duur"- toen had ik hetzelfde gevoel - hun eigen kat blijft maar nestjes krijgen omdat haar baasjes het te duur vinden. Of ik het zelf gezocht heb weet ik niet, ik had geen nood aan een kat, zelf heb ik er twee, maar ik vond dat deze geen toekomst had, hoe dan ook hij was al geboren ... Natuurlijk kost het veel, maar geld kunt u verdienen, ik hoop dat ze snel herstelt en dat ze ons, mij, veel blijdschap zou geven. Ik heb ze ondertussen laten weten dat de kitten erg ziek is, haar reactie was dat ze niets wisten , gemakkelijk vind ik dit ... op de een of ander reden kan ik hen niet meer geloven en twijfel ik aan hun woorden. Ik ben van mening dat iedereen vrij is om een huisdier te hebben of just niet, maar als je ze wel hebt dan moet je ook ervoor zorgen en je verantwoordelijkheid opnemen. Het katje is nu nog steeds bij de dierenarts, krijgt medicatie maar voorlopig blijft het min of meer hetzelfde, het goede nieuws is dat de onderzoeken redelijke positief zijn - geen erge aandoeningen zoals kanker of ... Nogmaals dank voor jullie raad, misschien bel ik FOD dierenwelzijn en ik zal ook de mensen een voorstel doen ... zien hoe ze erop reageren