Aanrijding door 't Stad, aangegeven, expertise vraagt voor details?

Jones
Topic Starter

Aanrijding door 't Stad, aangegeven, expertise vraagt voor details?

#1 , 11 jan 2016 17:48

Beste,

Een tijdje terug (in de zomer van 2015) was er een kleine aanrijding met mijn wagen op de parking. De bestuurder van 't Stad liet keurig een briefje achter met de de gegevens van de wagen en de mail voor afhandeling van zulke zaken.

Na hen gemaild te hebben, kreeg ik te horen dat ze de schade al hadden doorgegeven naar hun verzekering. Van hun verzekering kreeg ik te horen om mijn eigen verzekering te contacteren zodat het dossier verder kan worden afgehandeld.

Nadien hebben we onze eigen verzekering gecontacteerd en moest ik naar een garage gaan voor een aanvraag voor reparatie (dit is allemaal een eerste keer voor mij). Na deze aanvraag vertelde de garagist mij dat er een expert komt om de schade vast te stellen waarna ik dan terug kan komen naar zijn garage voor hesrtelling. Dan worden de offertekosten afgetrokken van de herstellingskosten.

Nu blijkt de expert toch vragen te hebben want hij vond de schade te hoog, hij dacht eerst dat het een fiets was die mij had aangereden terwijl er duidelijk een kenteken en een VOLVO wagen op het kleine formuliertje staat (die informatie had ik doorgegeven aan mijn verzekering).

1/ Enkele dagen later krijg ik een mail van de verzekering: Ze vroegen dus nogmaals de details van de oorzaak en plaats van de schade.

Ik heb doorgegeven dat we dit niet weten aangezien de auto geparkeerd stond en dít de schade is die wij hebben opgemerkt. Ik heb hierna ook direct gemaild naar de tegenpartij voor verduidelijking... (nog geen details gekregen).

2/ Nog enkele dagen later een telefoontje en wederom de vraag (van de expert dit keer)

Mijn vrouw zei dat zij, noch ik dit niet weten aangezien de auto geparkeerd stond en dít de schade is die wij hebben opgemerkt. Waarna de expert zei dat dit waarschijnlijk een oude schade is en dit alleen kan komen door een deur (openen). Hij wou dus hierbij het dossier sluiten terwijl ik ondertussen wel kosten heb gemaakt voor de schadevaststelling? Verder ben ik geen expert maar in mijn ogen kan de schade ook voorkomen als een vrachtwagen achteruit probeert te parkeren. Ik heb dit namelijk gezien toen er een vrachtwagen probeerde te parkeren en bijna een auto aantikte (met de hoekige achterkant).

Mijn vrouw zei tegen de expert dat we zullen proberen de tegenpartij te contacteren...

3/ Brief van expert;

We krijgen nu een brief binnen aangaande de exacte schadelocatie... ? Deze week gaan we 't Stad proberen te contacteren...

Nu vragen we ons af: stad rijdt ons aan. Wij stellen schade vast... Expert denkt eerst dat dit een fiets was waarna hij zegt dat dit oude schade is, maar dat dit wel kan door het openen van een deur... (of imo vrachtwagen). Ik weet zelf niet wat voor auto de tegenpartij heeft. Is dit niet de job van de expert om onderzoek te verrichten? De stad geeft zelf toe dat ze schade hebben aangericht (maar niet hoe).

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding