Dag allemaal
Ik ben eigenaar van onroerend goed waar brandgeval gebeurd was. De oorzak was in frituur-snack die ik verhuur aan een van mijn huurders.
Ik heb dit huis aangekocht samen met snack, ook met inboedel daarin waaronder ook toestellen voor snack stonden (oven, diepvries, damkap, toog, gordijnen...).
De verzekering weigert om dit te vergoeden aangezien de goederen bestemd zijn voor beroepsdoeleinden. Maakt het uit of die niet voor mijn beroepsdoeleinden werend bestemd waren maar voor mijn huurder?
Probleem is dat de huurder zijn brandverzekering naliet te betalen waardoor het opgeschorst werd. Hij betaalde paar dagen voor het ongeval nog 50 euro maar het bleef opgeschorst. Nu hij niet gedekt is weigert mijn verzekering ook het volledig bedrag te betalen. Ik zie geen fout in mijn hoofde aangezien in overeenkomst stond dat de huuurder brandverzkering moet opnemen en ik heb ook van hem een bewijs van dekking gekregen. Ik kan toch niet elke week bellen en vragen of hij nog steeds verzekerd is. Kan ik de standpunt van mijn verzekering betwisten?
Alvast bedankt.