hospitalisatieverzekering

mieke4
Topic Starter

hospitalisatieverzekering

#1 , 08 okt 2015 15:47

Dag forumleden,

Ik heb altijd ziekenkas en hospitalisatie gehad bij de cm. vorig jaar in juli ben ik overgestapt naar partena ziekenfonds , omdat mijn man en kinderen daar ook bij zijn. wij hebben toen papieren ingevuld en opgestuurd naar partena , die zouden alles in orde maken en alles overnemen van wat ik bij de cm had.

in mei heb ik een sport ongeval gehad en ik heb een 18 dagen in het ziekenhuis gelegen. nu zijn de betaling aangekomen van het ziekenhuis en die heb ik binnen gedaan bij partena ziekenfonds. daar kreeg ik te horen dat ik geen hospitalisatieverzekering heb.
is geen probleem zij de man van partena wij regelen dat met terugwerkende kracht , dat ik dan van dat jaar gewoon hospitalisatie moet betalen. maar dat is helaas afgekeurd .

wat moet ik nu doen! is het de fout van cm of partena? en moet ik daar nu voor opdraaien? gaat over veel geld..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 okt 2015 15:51

Waar is het juist misgegaan? Zijn de papieren niet aangekomen, was er iets onvolledig, ... ?

Milo72

#3 , 08 okt 2015 16:24

Van ziekenfonds veranderen is 1 ding, bij dat nieuwe ziekenfonds (ook) een hospitalisatieverzekering afsluiten is een ander.
Veel zal afhangen van welke papieren ingevuld en teruggestuurd werden.
En van wat je kan bewijzen...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

mieke4
Topic Starter

#4 , 08 okt 2015 16:39

@ LeenW ,partena zegt dat de de cm alleen de ziekenkas heeft doorgestuurd, en niks van hospitalisatie.

@ Milo72 wij hebben toen papieren moeten invullen en opsturen naar patena in gent, dat is het hooftkantoor . maar die zijn blijkbaar nooit aangekomen!!

LeenW

#5 , 08 okt 2015 17:02

Belangrijke zaken moet je altijd aangetekend versturen, nu kun je niet aantonen dat je iets naar Gent verstuurd hebt. Ik vermoed dat er dan ook geen belletje is gaan rinkelen toen er geen bevestiging kwam?

Hetgeen u hier moet gaan bewijzen is dat u een opdracht hebt gegeven en dat een van de andere partijen die niet heeft uitgevoerd. Als dat niet gaat lukken, vrees ik er toch wat voor.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 08 okt 2015 17:33

Je moet toch weten of je de premie voor de hospitalisatieverzekering al dan niet hebt betaald?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mieke4
Topic Starter

#7 , 08 okt 2015 19:53

@ leenW wij gingen er van uit dat het in orde was.

@ roharro We hebben het nagekeken en het is niet betaald. wij krijgen verschillende rekeningen van partena van mijn man en de kinderen, maar nooit bij stil gestaan of het van de rekening ging.
(dat zal duur leergeld worden pff)

Meeboo

#8 , 09 okt 2015 08:55

over welk bedrag gaat het ?

kan je niet via de ombudsdienst van het ziekenhuis iets regelen que afbetaling?

mjers

#9 , 09 okt 2015 09:32

tja, als je niet betaald voor een verzekering kan je er geen beroep op maken...

Aan u om te bewijzen dat de fout bij hen ligt... Lijkt mij moeilijk

mieke4
Topic Starter

#10 , 15 okt 2015 17:01

@meeboo ik heb nog maar van 2 dagen ziekenhuis ontvangen. er moeten nog veel facturen komen.

mieke4
Topic Starter

#11 , 15 okt 2015 17:04

nu heb ik van deze maand een hospitalisatieverzekering.
maar ik heb een wachttijd van 6 maanden, dus ik ben in die 6 maanden niet verzekerd maar ik moet wel al betalen. is dat normaal?

Mvg Kim

mava105
Juridisch actief: Nee

#12 , 15 okt 2015 19:50

Ja

Meeboo

#13 , 16 okt 2015 11:50

dat is de bedoeling van een wachttijd

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#14 , 27 okt 2015 11:25

@ LeenW ,partena zegt dat de de cm alleen de ziekenkas heeft doorgestuurd, en niks van hospitalisatie.
Wat heb je op voorhand aan Partena gevraagd?
1. We zijn nu bij de CM en willen alles van de CM overdragen naar Partena.
Of
2. We zijn aangesloten bij de CM en hebben daar ook een hospitalisatieverzekering en wensen dit ook bij Partena te hebben.

Als je 1. gezegd heeft kan Partena niets verweten worden, aangezien zij niet konden weten dat je een hospitalisatie had bij de CM.
Als je 2. gezegd hebt, is het een gedeelde fout: CM had de info over de hospitalisatie moeten doorsturen, maar als Partena deze info niet kreeg, hadden ze er zelf moeten naar vragen, aangezien je aangegeven had dat je een hospitalisatieverzekering wou.

Maar in beide gevallen valt er weinig te bewijzen, vrees ik.
@ Milo72 wij hebben toen papieren moeten invullen en opsturen naar patena in gent, dat is het hooftkantoor . maar die zijn blijkbaar nooit aangekomen!!
Welke papieren heb je moeten opsturen? Waren dit aanvragen voor een hospitalisatieverzekering?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Evcul

#15 , 27 okt 2015 19:18

Het is aan het nieuwe ziekenfonds, Partena dus, om je een nieuwe aanvraag voor hospitalisatieverzekering te laten tekenen en aan CM een bewijs te vragen zodat je vrijstelling van wachttijd hebt. CM kan volgens mij niets verweten worden

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”