Onlangs hebben we ontdekt dat we jarenlang opgelicht zijn door een vertrouwenspersoon (advocaat). De zaak is nu lopende en komt binnenkort voor de raadkamer. We willen ons daar burgerlijke partij stellen en ik vond daarvoor ook een modelformulier op internet.
http://www.om-mp.be/page/2221/1/modelformulier.html
Omdat zowel de materiële als de morele schade moeilijk te becijferen zijn, wil ik voor beide 1 euro provisioneel noteren op het formulier.
Als de raadkamer beslist tot doorverwijzing naar de correctionele rechtbank, hebben we rechtsbijstandverzekering en hoop ik op een advocaat die ons kan helpen om de burgerlijke partijstelling concreter uit te werken. Ik wilde nu op het formulier volgende alinea opnemen:
Bewijsstukken: volgen na en afhankelijk van de uitspraak van de raadkamer aangezien onze verzekering burgerlijke aansprakelijkheid enkel rechtsbijstand voorziet bij een doorverwijzing naar de Correctionele Rechtbank en we, gezien de aard van de feiten, zeer huiverig zijn om nu op eigen houtje naar een advocaat te stappen voor het concretiseren van de Burgerlijke Partijstelling. Nochtans zullen we daar deskundig advies voor nodig hebben, gezien de complexiteit van de zaak.
Kan dat ?