hallo lieve mensen
ik heb dus een heel groot probleem. We hebben in september een roofing laten aanleggen op onze platte dak, en we hadden op ons platte dak een afvoerbuis voor regenwater dat op dak blijft staan (het water ging hier niet goed door, dus hadden we hem gevraagd of hij daar ook iets aan kon doen, tot mijn grote verbazing heeft hij heel die afvoerbuis weggehaald en een deel van de muur weggezaagd om de water te laten afvoeren. In september en oktober geen problemen mee gehad, het regende toen niet zo erg, maar in november zagen we het pas, heel onze muur was vochtig geworden zowel aan de buitenkant en de binnenkant (aan de buitenkant begon er mos op te groeien).
We hebben hem zovaak gebeld, en hij kwam maar niet opdagen, en uiteindelijk een afspraak vast gekregen met moeite. Toen is hij komen kijken naar het probleem, hij heeft het gewoon erger gemaakt, namelijk hij heeft een soort inpuiling (ik weet niet of het juiste woord is) in de platte dak 'gegraven'. En ik zei nog tegen hem of hij wist wat hij deed, waarop hij schreeuwend antwoordde: 'laat me gerust', ik kon hem zelfs niet tegenhouden. Onze probleem is alleen maar erger geworden namelijk, der is nu een klein gat in de platte dak waardoor wanneer ik in de badkamer sta, lekt de dak letterlijk, er vallen druppels water, we hebben al een emmer ondergezet. Ik ga die man niet meer bellen om te voorkomen dat hij het NOG erger gaat maken.
Nu was mijn vraag; waar moet ik het geld vandaan halen om deze reparatiekosten te doen?
1 Kan ik hem aansprakelijk stellen?
2Of zal onze verzekering ons helpen? Want we hebben al een laag inkomen :/
Wat ik er bij wou vermelden is dat mijn vader hem gekozen had omdat hij minder geld vraagt voor zijn werk dus dat het minder zou kosten voor ons. Dus ik weet niet zeker, maar ik denk dat hij in het zwart gewerkt heeft. (terwijl ik duidelijk tegen mijn vader had gezegd om niet hieraan te doen, en iemand kiezen waar je dan maar extra voor betaald maar zijn werk minstens goed doet, maarja dat doet er niet meer toe nu, was echt kwaad op mijn vader). Maar die dakwerker had ooit iets gezegd dat hij btw moest betalen, dus heeft dat dan te maken dat hij toch niet in het zwart gewerkt heeft?
Ik weet het echt niet meer, en ik weet ook niet waar ik een nieuwe GOEDE dakwerker moet zoeken om die reparatie, want het is al dagen aan het regenen en die dak blijft lekken. Ben een beetje bang.