Online aankoop met cadeaubonnen

Frank91
Topic Starter

Online aankoop met cadeaubonnen

#1 , 04 nov 2014 10:38

Hallo iedereen

Ten eerste wil ik even vertellen wat ik heb gedaan.

Er is een webshop dat bij inschrijving voor een nieuwsbrief je een cadeaubon t.w.v. € 5,00 geeft. Dit gaat in combinatie met een actie.

Ik heb mij meerdere keren ingeschreven met telkens een andere mail voor meerdere bonnen.

Onderaan de mail met de cadeaubon staat er letterlijk het volgende: "De bon is niet geldig i.c.m. andere cadeaubonnen."

Maar bij het afrekenen, dus waar je de codes kan ingeven staat er dan weer letterlijk: "Als u meerdere cadeaubonnen heeft kunt u deze één voor één toevoegen." (zie foto onderaan).

Dus ik heb meerdere bonnen (dit zijn gewoon codes van 14 karakters) gebruikt bij het afrekenen. Het systeem liet mij deze ook zonder enige manipulatie (hacking, modding) toevoegen.
Deze bonnen waren wel geldig op het moment van de bestelling.

Dus heb ik hier vernomen dat ze in de mail met "niet geldig in combinatie met andere cadeaubonnen" wilden zeggen dat het niet mogelijk was (bijvoorbeeld) met een cadeaubon van 50€. Dus met een andere type bon.

Ongeveer 2 uur na de bestelling heb ik een factuur via mail ontvangen. De levering was een dag later.

Na 2 weken krijg ik een brief waarbij de tegenpartij zegt dat dit fraude en dat ze hun burgerlijk aansprakelijk zullen stellen tenzij ik binnen 5 dagen akkoord ga met één van de volgende voorwaarden:
  • - Het volledige bedrag zonder alle bonnen te betalen.
    ofwel
    -Alles terug opsturen en 20% van het totale bedrag als kost betalen.
Ik wil ook nog even vermelden dat ze hun voorwaarden van de actie hebben aangepast enkele dagen later. Dat het verboden was om met andere e-mails deel te nemen aan de actie en dat je dan geen recht had op de cadeaubon. Maar heb een foto genomen voor de aanpassing.

Als student, is het momenteel een beetje moeilijk om dit bedrag te betalen. Ik zou gerust alles willen opsturen.

Ik kan de tegenpartij wel begrijpen omdat waarschijnlijk dit absoluut niet hun bedoeling was geweest. Ik zou ook graag alles terug willen opsturen, maar toch vind ik dat 20% nogal een hoge percentage is voor een administratief kost.

Foto van de actievoorwaarden:
Afbeelding
Foto van de website vaar je de codes invult:
Afbeelding

ToMods: als dit niet de juist categorie is, mijn excuses.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding