#1 , 13 okt 2014 17:32
Ik gebruik al enkele jaren de huurfietsjes van de stad Antwerpen genaamd 'Velo' via een huurcontract. Vorige week 8 oktober plaatste ik na gebruik mijn huurfiets terug in een slot van een fietsstation, daarna registreerde ik mijn kaart op de computer van het station. Ik kreeg de melding: "die fiets werd correct teruggeplaatst, u kan over vijf minuten een nieuwe fiets huren."
De dag nadien wilde ik opnieuw een fiets nemen, toen kreeg ik echter de melding: "u heeft reeds een fiets gehuurd". Ik belde naar de centrale om dit probleem te melden. Daar vertelde men mij dat de fiets niet correct werd teruggegeven en dat die fiets niet terug gebracht is. Ik heb dit dus wel gedaan , volgens de correct procedure, fiets terug in slot zetten, uitloggen via computer. Nu beweren ze dat ik de melding niet goed heb gelezen en dat de fiets niet is terug gebracht . Ze zouden me verder op de hoogte houden.
Niets gehoord, dus belde ik vandaag zelf terug omdat ik ook nog steeds geen fiets kan huren. Nu blijkt de fiets uit het systeem verdwenen is en moet ik 150 euro betalen als schade. Als de fiets na één maand niet terug is moet ik 400 euro betalen! Zij beweren dat ik de melding fout heb gelezen en dat de fiets niet correct werd terug gebracht. Ik heb dit dus 100% zeker wel gedaan. Volgens hen maakt de computer geen fout en gaat die 400 euro via domiciliering van mijn rekening gaan als de fiets binnen één maand niet terecht is. ik voel me zo verschrikkelijk machteloos!!!! Wat kan ik doen ?