Dumping van gemaaid gras op mijn grond

cathy2014
Topic Starter

Dumping van gemaaid gras op mijn grond

#1 , 09 okt 2014 18:02

Hallo,
ik stelde vast dat iemand op mijn grond, gemaaid gras heeft gedumpt. Ik veronderstel dat dit één van de buren is maar wie? geen controle hierover. Heb wel een lastige buur.. politie bellen? Men kan natuurlijk zeggen: het is maar gemaaid gras maar zo kan het ook slecht uitdraaien door nog andere dingen te dumpen.
bedankt
cathy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2014 18:05

U kan inderdaad eens overleggen met politie en een webcam installeren .. hangt een beetje af van grote van tuin.
En wijze van afsluiten van uw tuin.
Op onze buiten stort een van de buren ook zijn gras op een grote composthoop achteraan en plant er zelfs pompoenen op.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#3 , 09 okt 2014 22:06

Politiereglement nalezen ...

In sommige steden draai je ZELF op voor de verwijdering van sluikstort op je grond, en moet je het maar zelf zien terug te vorderen van de sluikstorter ...

Reclame

Franciscus

#4 , 09 okt 2014 22:53

Klopt. Gemeente is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor afval op privégrond.
Braakliggende privégrond dienen meestal zelfs een schutting te hebben.

cathy2014
Topic Starter

#5 , 10 okt 2014 13:49

bedankt voor de antwoorden. kan ik klacht neerlaggen? Ik kan het natuurlijk zo laten. er is voorlopig maar één buur dus ik denk dat het die buur is..Het ligt afgelegen en een omheining zetten is niet echt nodig daar het vol ongebouwde gronden zit.

Franciscus

#6 , 10 okt 2014 14:06

Dan webcam installeren of de buur direct daarop aanspreken.
In ons geval - die buur let zowat op onze eigendom en een andere buur rijdt het gras af ( rond de woning).

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”