wie is verantwoordelijk?

natasjav
Topic Starter

wie is verantwoordelijk?

#1 , 23 sep 2014 14:33

Enkele ouders op de school van onze kinderen willen een halloweenfeestje in elkaar steken.
Het zou voor de kinderen van de school en hun ouders zijn. Zoektocht op het domein van de school,café uitbaten in de refter.
het doel is de ouders en kinderen een fijne avond bezorgen en elkaar beter leren kennen.
Het idee kwam van een ouder en de directie was akkoord dat enkele ouders alles zouden uitwerken, zolang de leerkrachten en directie maar niets moesten doen.
Men heeft me gevraagd om hieraan mee te werken maar ik zit wel met enkele vragen:

1) wie is verantwoordelijk als eer iets gebeurd tijdens de overlegmomenten?
een persoon krijgt van de directie de sleutel van de refter om te vergaderen buiten de schooluren. Er is niemand van de school aanwezig tijdens die momenten.

2) Wie is verantwoordelijk als er iets gebeurd tijdens het event zelf?
Volgens de directie is alles in orde als de naam van de school op de flayer vermeld staat. Dan zou alles onder de school verzekering vallen.
Kan dit? Wat als men dan zegt dat men niet bij de voorbereidingen was en dat men nergens vanaf weet?

Misschien ben ik achterdochtig maar ik weet graag waar ik aan toe ben voor ik ergens mee instap.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 23 sep 2014 19:18

Oudercomité/vriendenkring vallen normaal onder verzekering van de school. Indien de school vermeld wordt als mede-inrichter is er geen probleem
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 25 sep 2014 16:05

Als u echt zeker wilt zijn, vraag dan de polisvoorwaarden aan de school.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

natasjav
Topic Starter

#4 , 27 sep 2014 16:53

Dat is nu net het probleem. Het is geen oudercomité of vriendenkring maar gewoon een paar ouders die iets op poten zetten.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 01 okt 2014 13:13

Het schoolleven omvat alle activiteiten die de school organiseert, controleert of toestaat.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

natasjav
Topic Starter

#6 , 03 okt 2014 19:27

Ok bedankt voor de info

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”