aasprakelijkheid afgeschafte tgv cannes-brussel

johan V
Topic Starter

aasprakelijkheid afgeschafte tgv cannes-brussel

#1 , 11 sep 2014 18:55

op 15/06/14 werd de tgv 9866 van cannes naar brussel afgeschaft.Er was geen enkel alternatief om in marseille te geraken dan met een taxi.Ik nam een taxi(met nog andere treinreizigers)naar marseille.Daar nam ik een trein richting parijs,om daarna door te reizen naar Brussel( mijn eindstation)In parijs was het niet mogelijk om mijn tickets van de tgv om te wisselen om de thalys te nemen naar Brussel.
De uitleg was dat de thalys niets te maken had met de tgv.Pas om 20h45 ben ik aangekomen in brussel-zuid(voorzien uur was 16h55.Mijn vraag is welke mijn rechten zijn om deze bijkomende kosten terug te krijgen.Mijn tickets werden aangekocht 3 maanden vooraf in een station in belgie .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 sep 2014 10:23

“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is. Art. 1611. In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.”(Burgerlijk Wetboek).

‘op 15/06/14 werd de tgv 9866 van cannes naar brussel afgeschaft’

Zie echter ook de algemene voorwaarden van de leverancier waarvan u kennis kreeg.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 13 sep 2014 11:51

tgv valt onder Frane wetgeving
tgv is immers Thalys niet
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

johan V
Topic Starter

#4 , 14 sep 2014 21:20

dank voor het advies,het probleem ts echter dat de documenten van de opgelopen skosten opgestuurd werden,maar er geen antwoord komt van de sncf.

aron123

#5 , 01 okt 2014 10:57

Thanks for share...
We provide fast success in free-braindumps.net dumps exam by using our high quality IBQH prep resources.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”