Hallo,
Op 22.feb werd mijn voertuig perte totale gereden (ik haalde een tractor in, die plots afsloeg. Ik kon de tractor ontwijken maar belandde in de gracht. Boer had me niet gezien volgens zijn verklaring).
Ik was pas verhuisd en had dus niet veel spaargeld meer over (wat ik wilde houden voor noodgevallen) en wachtte tot ik de restwaarde van het wrak uitbetaald kreeg om daarmee een nieuw voertuig te kopen. Dit was ~2 maanden na het ongeval. Ik kon ~1 maand later een nieuw voertuig inschrijven (als je alleen woont en geen auto hebt is het niet eenvoudig snel een tweedehandsmodel te vinden en te kopen!).
Ik heb steeds snel gereageerd (verzekering asap ingelicht, documenten binnen de dag opgestuurd, aanbod op wrak de dag zelf aanvaardt). Mijn vraag: heb ik hier recht op genotsderving? Dat ik financiëel even krap bij kas zit door een verhuis en dat de zaken lang duren doordat ik fulltime werk en alles alleen moet doen is mijn schuld niet - maar as ik hier lees, dan zou men zeggen dat ik nalatig ben als ik niet direct voor een vervangingsvoertuig zorg? Mijn verzekeraar doet hier conflicterende beweringen over.
Dit voertuig werd in de nacht van 30.jul op 31.jul overigens ook perte totale gereden (bestuurder vluchtte, maar getuige kon nummerplaat noteren en zien dat het om een vrouw ging). We vonden ook een wieldop van merk X. De nummerplaat die de getuigen opgaven correspondeert met die van een vrouw van dezelfde gemeente met een auto van merk X. Wat is er nog nodig om te bewijzen dat zij de aanrijding veroorzaakte?