Beste mensen,
ik ben nieuw op dit forum, maar zit met een vraagje.
10 jaar geleden zijn we hier in ons huis komen wonen. Na ong een half jaar zijn ze hier voor de deur alles komen open breken om gasleidingen te leggen Sindsdien hebben we constant problemen met een rioolputje dat hier tussen onze klinkers ligt. We liggen iets lager dan onze beide buren (logisch, moet ook afwateren, natuurlijk) maar zij hebben allebei geen klinkers maar zand/steentjes, met als gevolg dat ons rioolputje continue verstopt en we grote plassen voor de deur hebben (omdat die mannen van de gas onze klinkers zodanig slecht hebben terug gelegd dat ze in de loop der jaren zijn verzakt...) Ik ben hier allerminst gelukkig mee, uiteraard, bang dat we eens waterproblemen in de kelder gaan krijgen hierdoor en is ook niet leuk als je met de wagen altijd door die plassen moet. Heb hiervoor al meermaals de technische dienst van de gemeente gecontacteerd, dan komt er een werkman, maakt dat putje leeg (legt er meestal het zand nog eens naast ... ) en vertrekt weer. Onlangs was ik het meer dan beu en heb ik eens ferm gaan klagen. Gevolg : daarnet stond er hier weer een man van de gemeente het putje leeg te maken .... *zucht*. Dus ik ga met hem praten, wat blijkt nu ??? dat putje is ONZE (??) eigendom dus de gemeente zal er nooit of te nimmer iets aan doen ??!!
Kan zoiets ?? ik kan me moeilijk voorstellen dat een rioolputje (is in feite eerder zo een klokje, niet zo een langwerpige rooster) eigendom is van ons en niet van de gemeente ?? En als dat zo is, zou ik denken ... , dan doen we dat klokje simpelweg weer weg, niet ? en we leggen de klinkers wat hogen, ons probleem opgelost ! We gaan dit uiteraard niet doen, maar aan de andere kant, ons geduld is wel stilaan op, na 10 jaar ...
bedankt !