Graag wat goede raad
Volgend jaar word het huis naast mij afgebroken en komt een nieuw huis. Geen probleem maar ze spreken ervan om de gemeenschappelijke afsluiting te vernieuwen en zouden dit in samenspraak met mij doen
Nu is namelijk het volgende. de gemeenschappelijke afsluiting is betonplaten in de grond en beton staken met groene draad tussen van ongeveer 1,50m hoogte.
Maar op mijn eigendom staat er een afsluiting met houten panelen aan beide zijden van de tuin.Die zijn nog wel in goede staat ien voor mij geen reden om die weg te nemen. Want nu zijn beide zijden van mijn tuin gelijk en als er één kant verandert omdat die buren het mooi zouden vinden is dit dan lelijk voor mij.
Ben ik verplicht om daar in toe te stemmen en mogen ze de afsluiting weg doen zonder mij daarvoor te vergoeden Ik veronderstel dus . Als zij een nieuwe afsluiting zetten die voor mij niet nodig is want hij is nog in goede staat en ze doen het toch mag ik deze nieuwe dan ook als de helft van mij beschouwen of moeten ze mij dan vergoeden voor de waarde van de oude afsluiting.
Dank en groetjes yvonna