dringend advies aub

mccoy016
Topic Starter

dringend advies aub

#1 , 23 jan 2014 20:24

Beste,

Wordt door een buurman ingevolge een lasterlijke burenruzie valselijk beschuldigd van zijn wagen te hebben beschadigd. Hij gaat er van uit dat ik zijn wagen heb beschadigd omwille van een klacht dat ik tegen hem indiende vanwege geluidsoverlast. Hij beweert dat het misdrijf 's nachts is gebeurd maar het tijdstip van de overtreding is ongekend. Hij heeft niets van grondige bewijslast tegen mij (geen getuigen of camerabeelden of dergelijke). Parket en gasambtenaar seponeerden het dossier. Nu heeft tegenpartij een burgerlijke rechtszaak tegen mij opgestart. Mijn vraag is nu: Kan ik het ongekende tijdstip van de overtreding aanhalen als bewijsvoering? Voor het zelfde geld heeft hij het feit zelf begaan om mij erin te luizen.

Alvast dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jan 2014 20:47

Kan ik het ongekende tijdstip van de overtreding aanhalen als bewijsvoering?

NEEN! U hoeft immers niets te bewijzen. Het is de eiser die het bewijs moet leveren dat u schade hebt berokkend.
Indien hij dat niet kan dan -ook gelet op de seponering- voert hij een tergend en roekeloos geding.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2014 22:53

U hoeft niets te bewijzen hij moet bewijzen DAT u het gedaan hebt.
Rechter mag gebruik maken van alle middelen van bewijs maar gezien parket al geseponeerd heeft zal dat moeilijk worden.
Hebt u rechtsbijstand (vb via familiale) die dan inschakelen... tergend en roekeloos ... dan kan u nog schadevergoeding vragen.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”