gemeenschappelijke haag

rickmeister
Topic Starter

gemeenschappelijke haag

#1 , 18 apr 2013 20:27

Beste,

Mijn buur en ik hebben samen betaald voor een gemeenschappelijke afsluiting(groene metaaldraad).
Ik heb langs mijn zijde een artificiele haag aan vastgezet ( nadat ik gezien had dat mijn buur ook van die bamboe-achtige stokken had gekocht en al geprobeerd had deze te plaatsen op onze gemeenschappelijke afsluiting, doch niet uitgevoerd.
Nu dreigt zij ermee deze af te knippen als ik deze niet snel verwijder omdat deze lelijk is in haar ogen.

Mag zij de artificiele haag zomaar afknippen en bij deze dus beschadigen? zij clamt dat ze dat mag omdat de haag vasthangt met draadjes op de gemeenschappelijke draad. Ze spreekt ook van bepaalde afstanden dat gerespecteerd moeten worden ( minimum x aantal cm van de gemeenschappelijke afsluiting mag ik iets zetten).

Graag even verduidelijking.

Dank,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 20 apr 2013 11:10

“Art.662.Geen nabuur mag in de gemene muur een holte maken of daartegen een werk aanbrengen of doen steunen, zonder toestemming van de andere nabuur of, indien deze weigert, zonder door deskundigen de middelen te hebben doen bepalen die nodig zijn om te voorkomen dat door het nieuwe werk aan de rechten van de andere nabuur afbreuk wordt gedaan.”(Burgerlijk Wetboek).

‘Ik heb langs mijn zijde een artificiele haag aan vastgezet’.

Wat geldt voor een gemene muur geldt mijns inziens evenzeer voor een gemeenschappelijke afsluiting(groene metaaldraad).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”