Mijn aannemer begon begin oktober 2012 de dak van een te renoveren woning af te breken (pannen), waarbij de gehele woning open en bloot kwam te liggen, ze plaatsten daar ook ter voorbereiding een aantal Y-tong pakken (los) op de zolderverdieping +- 900kg op een plaats waar zij geen stutting hebben voorzien
Ik vroeg toen de aannemer waarom hij de dak moest afbreken als hij daar voorlopig niets te doen had, zijn antwoord was gewoonweg dat hij daarvan af was, ik had hem duidelijk gezegd dat hij dan de muren van de aanpalend buren moest beschermen tegen waterslag enz...
Maanden later staat de dak nog altijd open met alle gevolgen van dien , zo is er veel slecht weer geweest waarbij de de woning constant door water wordt aangetast, zo is de zolderverdieping de vloer gebogen door de druk van de Y-tong blokken daardoor zijn er scheuren en barsten ontstaan , de kelder staat constant onder water muren met de aanpalende geburen zijn vochtig geworden waardoor er eerst de aannemer aansprakelijk gesteld was maar achteraf ik.
Nu is de schade begroot bij de buren.
Ik heb brandverzekering en er werd mij een expert ter beschikking gesteld doch deze kwam en zei dat dit een werf is en dat dit moeilijk begroot kon worden, waarop ik antwoordde dat deze fout voortvloeide uit de onverschilligheid/nalatigheid van de aannemer ,daar gaf ze me gelijk in.
Buiten een paar foto's is er niets meer gebeurd, geen aantekeningen geen opsomming enz..
Nu ligt de bouw stil sinds medio december 2012 en moet ik toezien hoe mijn woning aan 't vernielen is door de regen/sneeuw/vrieskou