Hallo,
kan iemand ivm onderstaande casus laten weten hoe of wat?
Heden om kwart na 6 in de ochtend (het is nog donker buiten) begeef ik mij naar het terrein waar garageboxen staan en waar ik een garagebox huur (mijn vespa staat daar gestald. Wanneer ik toekom, zie ik een schim van berg stenen vlak voor mijn garagebox liggen. Op een kleine meter voor de poort. Maar aangezien het pikdonker is kan ik de omvang en de stabiliteit ervan niet goed inschatten. De ondergrond rond de berg stenen is modderig en bedekt met dikke keien/grind, ... Nergens staat er enige aanduiding van werken, laat staan enige vorm van verlichting.
Ik doe de poort open, dit lukt nog net. Vervolgens zet ik de vespa van zijn poot en begin ik achterwaarts te manoeuvreren. Ingevolge de berg stenen, moet ik redelijk wat manoeuvres maken om de berg stenen te omzeilen. De doorgang bedraagt een kleine meter. Maar plots zakt mijn vespa weg in de kiezel/modder/grind. Ik kan hem niet meer houden en moet hem laten vallen. Gevolg: schade ter hoogte van de flank.
Na enkele uren, rond half 10, neem ik contact op met de verhuurder van de boxen die tevens eigenaar is van het terrein waarop de boxen staan. Ik leg hem uit wat er gebeurd is.
Zijn antwoord is: contacteer uw verzekering of uw advocaat. Ik kan daar niets aan doen, jij bent gevallen met je vespa.
Wat nu?
Ik stel me volgende vragen:
1. als eigenaar van het terrein is de verhuurder verantwoordelijk voor werken die hij laat uitvoeren, of niet?
2. Kan ik de schade aan mijn vespa op hem verhalen?
3. Wat moet ik nu ondernemen?
Met vriendelijke groeten,
Willeke Willems