Eerder informeerde ik op dit forum naar de kosten van een BVBA (http://www.juridischforum.be/forum/view ... 42&t=40749" onclick="window.open(this.href);return false;), en dit om de reden dat ik me wil indekken tegen enkele zaken.
Ik wil samen met een partner een internetproject opzetten (dit project bestaat al en er dienen zich gebruikers aan voor ongeveer 5000 Euro jaarlijkse omzet om te starten).
Mijn vraag is: kunnen we ons sluitend (of zo sluitend mogelijk) indekken tegen klachten volgend uit situaties zoals:
- hacking: onze server wordt gehackt en klanten verliezen geld omdat ze geen toegang hebben tot onze web app
- server gaat down: om welke reden dan ook gaat de server down en klanten kunnen niet bij hun applicatie
- stel dat een klant schadevergoeding eist omdat hij 1) niet bij zijn web app kan, 2) imagoschade daardoor heeft geleden, 3) opbrengsten heeft misgelopen., ...
Momenteel willen we hiervoor een "Terms of Use" document gebruiken waarin staat dawe niet verantwoordelijk zijn voor welke direct of indirecte schade dan ook.
Zijn zulke terms of use rechtsgeldig en kunnen we ons op die manier beschermen als de gebruiker deze terms eerst moet goedkeuren? Zijn daar voorwaarden aan verbonden ?
Ter info: Klanten betalen maandelijks een bedrag van tussen 30 en 100 Euro voor toegang tot de applicatie. Ze betalen dus niet voor SLA's of uptime garanties en dergelijke, ...
Alle hulp is welkom!