Hallo !
Zoon kwam al jaren in dezelfde café .
Een dik jaar geleden is de zaak overgenomen .
Mijn zoon begon last te krijgen van zijn oren wanneer hij thuis kwam .
Zijn oren suisden vaak twee dagen aan een stuk .
Sommige van zijn vrienden hadden er ook last van .
Maar toch omdat zijn vrienden daar ook zijn wou hij steeds terug naar die café .
De cafébaas is er echter al verschillende malen op aangesproken , maar in werkelijkheid doet hij er dus niets aan .
Politie controleerde vroeger regelmatig , maar heben dit blijkbaar achterwege gelaten , anderzijds weet ik uit goede bronnen dat de cafébazen vaak getipt werden wannner er een controle zou gebeuren .
Vandaag de dag word mijn zoon geconfronteerd met een constant oorsuizen ten gevolge van het overdreven geluid aldaar en heeft daar last van .
Toch zou hij nog graag in dit café willen blijven komen omdat zijn vrienden daar ook zijn .
Niet dat dit mijn bedoelingen zijn en het zal toch moeilijk te bewijzen zijn , maar kan men als klant een cafébaas verantwoordelijk stellen voor gehoorschade na een bezoek aldaar ?
Welke instanties , buiten de politie kan men nog op de hoogte brengen van de geluidsoverlast aldaar en welke instantie kan nog controleren en ventueel beboeten ?
Wat zegt de wetgeving rond geluidsoverlast in café's , heeft dit enkel betrekking tot de omgeving ( geluidoverlast naar buren en omgeving toe ) of heeft dit ook betrekking tot de klanten ( gehoorschade oplopen ) ?
Alvast bedankt .