Waterschade door lek bij buurman

marcoc01
Topic Starter

Waterschade door lek bij buurman

#1 , 15 jan 2012 20:44

Het verhaal van mijn neef. Je houd het niet voor mogelijk.
Na de renovatie van een oud huis. Nieuw pleisterwerk, nieuwe parketvloer, alles behandeld en geinjecteerd tegen
opstijgend vocht. Het is ten slotte een oud huis bj 1950. Nieuwe ramen en deuren enz enz.

Blijkt nu dat er op de scheidingsmuur schimmel komt. Ook als je over het parket loopt krijg je natte voeten.
Verzekering op de hoogte gebracht. Er is een firma langsgeweest en die hebben een waterlek gevonden.
Deze lek bevind zich in de waterleiding van mij buur. De vezekering steld mijn buur aansprakelijk en berekend
een schade vergoeding. Maar nu komt het. Mijn buur heeft geen verzekering en weigerd te betalen. Erger nog
hij weigerd zelfs de lek te laten herstellen. Mijn buur is zeker niet handig en heeft ook niet de financiele middelen,
om de herstelling te laten uitvoeren.

Hoe kan ik deze man dwingen tot herstelling? Hoe kom ik te weten of het lek hersteld is?
Ondertussen weigerd mijn buur ook elke vorm van comunicatie.

Leuk is anders. Wie weet raad. Alvast bedankt.
Bedankt
Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2012 23:47

Uw verzekering kan hem laten dagvaarden gezien de schade blijft toenemen.
Waterleveringsbedrijf eens in kennis stellen .... kan een heel hoog verbruik zijn.
Gemeente in kennis stellen kunnen misschien ook eens komen kijken.

mava105

#3 , 16 jan 2012 09:38

I8s uw buur eigenaar van zijn huis, of slechts huurder? Indien huurder, kan je altijd nog de eogenaar zelf aanspreken.
Indien zelf eigenaar, en totaal zonder financiëlle middelen om het lek te herstellen en de volledige schade te vergoeden, kan je via de rechter zijn pand openbaar laten verkopen. :)

Reclame

marcoc01
Topic Starter

#4 , 16 jan 2012 22:15

I8s uw buur eigenaar van zijn huis, of slechts huurder? Indien huurder, kan je altijd nog de eogenaar zelf aanspreken.
Indien zelf eigenaar, en totaal zonder financiëlle middelen om het lek te herstellen en de volledige schade te vergoeden, kan je via de rechter zijn pand openbaar laten verkopen. :)
Hij is eigenaar en het huis staat al 2 jaar te koop. Maar de buurt verloederd en het huis is aan het verkrotten.
Binnen een jaar of 2 wordt het mss onbewoonbaar verklaart. Ik hoop dat het zolang niet duurt of het huis van mijn neeft
is ook een krot.
Bedankt
Met vriendelijke groeten

Franciscus

#5 , 16 jan 2012 22:33

Dan zou ik ook eens gaan praten met de dienst ruimtelijke ordening van de gemeente en of team milieu van de politie.
Verkrotting of de aanzet daartoe kan worden vastgesteld door een onderzoek.
Indien de eigenaar dat weigert kan/zal burgemeester een bestuurlijk bevel tot huiszoeking afleveren.
En zoals reeds gezegd uw verzekering/rechtsbijstand kan wegens laten verergeren van de toestand ook wat druk op de ketel zetten.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”