Ongeval vriend op bezoek thuis

rednaxelos
Topic Starter

Ongeval vriend op bezoek thuis

#1 , 11 nov 2011 12:21

Ik was vorige week thuis aan het werk, een vriend was op bezoek voor enkele dagen bij zijn moeder aan zee,
hij stond plots aan de deur met een fles wishkey , hij is af en toe een stevige drinker, hij heeft die fles voor min 2/3
alleen uitgedronken in een korte tijd, naar het schijnt had hij al veel gedronken voor hij toekwam. Nu komt het, ik ging nog es mijn handelektrischecirkelzaag gebruiken
om dus bv.: platen door tezagen op een schraag en of tafel. Hij zwaait zijn hand onder de plank in het draaiveld van de cirkelzaag met als gevolg zijn
beentje in zijn duim volledig door en alle gevolgen van dien, ik heb hem direct naar spoed gebracht, en verteld wat er gebeurd is ook dat hij gedronken had, hijzelf was redelijk uitgelaten in de kliniek, ze hebben zijn bloed getrokken en zullen dus zeker zijn promille waarde hebben, naar het schijnt stellen ze ook een verslag op. Ik krijg nu een uitnodiging van de plaatselijke recherche die bevoegd is over de regio waar men vriend woont om een verklaring tekomen afteleggen
als getuige in die zaak, Mijn vriend heeft gevraagd teliegen over zijn alcoholgebruik wrr voor zijn standaard hospitalisatieverzekering, is dit verstandig aangezien ik mss burgelijk aansprakelijk kan gesteld worden en de gegevens van de spoed gevallen in de handen van het gerecht zijn ?

Vriendelijk Bedankt voor je tijd,
Nog een prettig weekend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 nov 2011 12:30

Waarheid niet vertellen kan nadelig uitvallen voor u.
Politie zal toch het promille alkohol in zijn bloed kennen, en bij valse verklaring om toch maar te trekken van zijn hospitalisatieverzekering, zou die zich later tegen u kunnen keren.

ganapathi tantra

#3 , 11 nov 2011 12:30

Waarom neemt u vriend zijn verantwoordelijkheid niet. Moet u daarvoor opdraaien ? ferme vriend.
Ik zou mij op de vlakte houden. U hebt mijn inziens geen gevaarlijke zaken gedaan. Uw vriend is
mijn inziens zelf verantwoordlijk gezien zijn toestand voor datgene wat hem is overkomen
Ik zou zeker niet toegeven dat u uw vriend om hulp bij het zagen hebt gevraagd tenzij dat zo is natuurlijk
Als u uw vriend in dronken toestand om hulp hebt gevraagd bij gebruik van een electrische cirkelzaag dan
is dat wel zeer ongelukkig en zeker een les voor de volgende keer want nu kan men u wel degelijk verant
woordelijk stellen. Cirkelzagen zijn zeer gevaarlijke dingen. Bij ons hebben we er zo'n 15 en ze hebben denk
ik bijna allemaal een bloedige aanslag op hun geweten
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”