Hallo
We doen ons best om onze kinderen goed op te voeden maar met de oudste lijkt het altijd maar mis te lopen.
Er is al veel gebeurd, politie bij betrokken, CBJ bij betrokken, enz maar op volgende vraag hebben ze niet echt een antwoord.
In hoeverre ben je als ouder aansprakelijk voor (seksueel) grensoverschrijdend gedrag van je kind?
Hoewel wij, denk ik toch, alles in zijn werk stellen om het te vermijden lijkt het niet tot hem door te dringen wat wel en wat niet aanvaardbaar is.
Via de school zijn er ook al een aantal klachten van meisjes geweest. De school verbied hem daardoor om contact te hebben per gsm of Facebook met de meisjes van de school en staat erop dat ik dat opvolg/nakijk.
Er heeft nog niemand formeel klacht (pv) voor ingediend.
Een deel van het probleem komt voort - denk ik - dat hij ASS heeft waardoor sociale contacten moeilijk tot veel moeilijker zijn voor hem, maar dat is, vind ik, geen rechtvaardiging voor zijn gedrag, het kan wel een deel verklarren.
Het probleem is dat er - uiteraard - enorm veel protest komt op dat 'gecontroleer' en dat er heel veel zonder mijn medeweten gebeurd.
In hoeverre kan ik aansprakelijk gesteld worden voor dat grensoverschrijdend gedrag van mijn oudste zoon?
Hebben jullie nog tips/adviezen?
Alvast bedankt