Nee enkel de polisnr achtergelaten. Niets ondertekend of verklaring afgelegd.
We waren ook met 2 die ontkennen dus hij zal waarschijnlijk niets kunnen doen dan.
In principe hoeft u niets te doen, maar moest ik van u zijn, ik zou voor alle zekerheid de zaak toch even melden bij de verzekeringsmaatschappij / verzekeringsagent en kijken wat ze zeggen. Ze zijn dan ook meteen op de hoogte, moest de winkelier hen rechtstreeks contacteren.
De politie bellen? Die waren gebeld en die gingen er ten snelste over 2 uur zijn, niet dringend.
Ik neem aan dat de zaakvoerder gebeld heeft? Ik vermoed dat indien u belt en zegt vastgehouden te worden in een winkel tegen uw zin, dat de politie er wel werk van zal maken. Moesten ze zeggen "we komen over 2 uur", kan je altijd antwoorden dat je je dan genoodzaakt ziet om jezelf met geweld te bevrijden. (Of zeggen dat je je kinderen binnen een half uur van de opvang moet afhalen, leugentje om bestwil). Maar kom, dat doet nu niet echt meer ter zake.
Moraal van het verhaal: de winkelier kan u niets maken, maar moest ik van u zijn, ik zou toch even een belletje doen naar de verzekering. Kan nooit kwaad en kost niet echt veel tijd / moeite.