Ingebrekestelling

Bewan
Topic Starter

Ingebrekestelling

#1 , 27 apr 2010 18:49

Ik zou graag wat raad krijgen over het volgende:
Ik heb tijdens een scoutsactiviteit een jongen onderuitgetrokken waardoor hij gevallen is op zijn pols en deze gebroken heeft.
Op raad van onze verantwoordelijke voor verzekeringen in de scouts heb ik heb de ouders van de jongen dit attest bezorgt:
http://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/ ... of__BA.pdf

Nu kreeg ik vandaag een ingebrekestelling (KBC) van die ouders in mijn bus.
Mijn vraag is nu, kan dit? En wat moet ik hiermee aanvangen?

Alvast bedankt voor je tijd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 27 apr 2010 19:07

Ik zou graag wat raad krijgen over het volgende:
Ik heb tijdens een scoutsactiviteit een jongen onderuitgetrokken waardoor hij gevallen is op zijn pols en deze gebroken heeft.
Op raad van onze verantwoordelijke voor verzekeringen in de scouts heb ik heb de ouders van de jongen dit attest bezorgt:
http://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/ ... of__BA.pdf

Nu kreeg ik vandaag een ingebrekestelling (KBC) van die ouders in mijn bus.
Mijn vraag is nu, kan dit? En wat moet ik hiermee aanvangen?

Alvast bedankt voor je tijd
Naar Ethias sturen met vermelding dossiernummer enz.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bewan
Topic Starter

#3 , 27 apr 2010 19:13

Die ingebrekestelling?

Het probleem is dat die ouders het formulier niet hebben opgezonden en Ethias dus niet op de hoogte gebracht is van dit ongeval.
Gaan zij dit nog aanvaarden?

Reclame

roharro

#4 , 27 apr 2010 19:31

Die ingebrekestelling?

Het probleem is dat die ouders het formulier niet hebben opgezonden en Ethias dus niet op de hoogte gebracht is van dit ongeval.
Gaan zij dit nog aanvaarden?
U moet natuurlijk wel handelen zoals op formulier vermeld:

In te vullen door DE LEIDING en ook door hen te ondertekenen. Zij zijn de leiding, ze hebben toezicht en zijn bijgevolg verantwoordelijk. Daarom moet , zoals trouwens toch duidelijk vermeld staat op het formulier, de leiding het formulier invullen, tekenen en opsturen. Niet U, noch de ouders van het slachtoffer.

Stel op uw beurt desgevallend de leiding in gebreke. Bent u minderjarig
dan moeten uw ouders dat doen in uw plaats.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 apr 2010 19:02

In onze tijd als JVK hadden wij cursus EHBO en spalkten wij de breuk.
Maar als leiding zorgde we er wel voor dat zo'n zaken goed werden opgevolgd ( groepsleiders waren bij ons dikwijls advocaten ... raar nu ik erover denk)
Als nationale leiding werden we regelmatig geconfronteerd met groepen die de administratie van zulke zaken niet goed opvolgde met alle gevolgen van dien.
Neem dus asap contact op met uw takleiding - groepsleiding- desnoods met het secretariaat in de Lange Kievitstraat te Antwerpen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”