Beste(n),
Op 01/09/2024 is mijn buurman van het tweede verdiep machinaal hout aan het verzagen over de balustrade van zijn terras op het tweede verdiep.
Het transparante afdak dat ik anderhalf jaar geleden plaatste, hierop kan ik houtzaagsel en er zijn ook stukjes houtafval waarnemen, mijn klacht hierop werd gevolgd door een dwaze blik naar beneden, men antwoord niet en doet verder, ook de daaropvolgende dagen.
Syndicus zegt zich hierin niet te kunnen bemoeien.
Op 16/09/2024 kan ik s'morgens als ik me naar mijn terras/tuintje begeef, een enorme hoeveelheid witte verfspatten opmerken.
Deze buurman is blijkbaar kwistig geweest met verf of met een verfrol uit te kuisen, welke net als het verzagen van hout aan mijn kant diende te gebeuren moest ook dit richting mijn terras gebeuren. (Tuinje terras ligt links van hun terrassen, rechts is de doorgang voor wagens naar de garages waarboven de hoger gelegen terrassen zich bevinden).
Politie wilde géén vaststelling komen doen vanwege te druk, doorverwezen naar de wijkagent, deze is gepasseert en blijkt dat mijnheer van het tweede verdiep een afscheiding had voorzien om het stof tegen te houden aan zijn balustrade, hij beweerde niets af te weten van de verfspatten.
Het derde verdiep staat al sinds verleden jaar leeg en te huur, mensen van het eerste verdiep zijn hiertoe niet in staat.
Vreemd is dan dat ik de man tijdens zijn werkzaamheden gefimd heb op 01/09/2024 en hier géén verfspat te zien is op het slaapkamerraam van het tweede verdiep, maar wel op een foto die ik nam op 19/09/2024.
De politie weet heeft van valse verklaringen, pesterijen, vandalsime enzovoorts door deze personen.... Maar blijven beweren dat het opzettelijk karakter van de daad niet aangetoond kan worden en ik mij tot de verdzekering moet wenden.
Verzekering van de blokpolis wijst de claim af, omdat ik een verdachte aan duidde, nu probeer ik via mijn familiale de schade vergoed te krijgen.
Is het normaal dat de politie hiervoor totaal niets doet ?...
Graag advies....