Opzettelijke schade aan afdak - Politie doet niets

Mich01
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzettelijke schade aan afdak - Politie doet niets

#1 , 22 sep 2024 08:55

Beste(n),

Op 01/09/2024 is mijn buurman van het tweede verdiep machinaal hout aan het verzagen over de balustrade van zijn terras op het tweede verdiep.

Het transparante afdak dat ik anderhalf jaar geleden plaatste, hierop kan ik houtzaagsel en er zijn ook stukjes houtafval waarnemen, mijn klacht hierop werd gevolgd door een dwaze blik naar beneden, men antwoord niet en doet verder, ook de daaropvolgende dagen.

Syndicus zegt zich hierin niet te kunnen bemoeien.

Op 16/09/2024 kan ik s'morgens als ik me naar mijn terras/tuintje begeef, een enorme hoeveelheid witte verfspatten opmerken.

Deze buurman is blijkbaar kwistig geweest met verf of met een verfrol uit te kuisen, welke net als het verzagen van hout aan mijn kant diende te gebeuren moest ook dit richting mijn terras gebeuren. (Tuinje terras ligt links van hun terrassen, rechts is de doorgang voor wagens naar de garages waarboven de hoger gelegen terrassen zich bevinden).

Politie wilde géén vaststelling komen doen vanwege te druk, doorverwezen naar de wijkagent, deze is gepasseert en blijkt dat mijnheer van het tweede verdiep een afscheiding had voorzien om het stof tegen te houden aan zijn balustrade, hij beweerde niets af te weten van de verfspatten.

Het derde verdiep staat al sinds verleden jaar leeg en te huur, mensen van het eerste verdiep zijn hiertoe niet in staat.

Vreemd is dan dat ik de man tijdens zijn werkzaamheden gefimd heb op 01/09/2024 en hier géén verfspat te zien is op het slaapkamerraam van het tweede verdiep, maar wel op een foto die ik nam op 19/09/2024.

De politie weet heeft van valse verklaringen, pesterijen, vandalsime enzovoorts door deze personen.... Maar blijven beweren dat het opzettelijk karakter van de daad niet aangetoond kan worden en ik mij tot de verdzekering moet wenden.

Verzekering van de blokpolis wijst de claim af, omdat ik een verdachte aan duidde, nu probeer ik via mijn familiale de schade vergoed te krijgen.

Is het normaal dat de politie hiervoor totaal niets doet ?...

Graag advies....

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#2 , 22 sep 2024 14:13

Dit is een burgerlijke zaak
Tenzij u kan argumenteren dat er kwaad opzet is ...
Wat nog lastiger aantoonbaar zal zijn dan bewijzen dat de buur de schade veroorzaakte

Mich01
Topic Starter

#3 , 22 sep 2024 15:52

Beste Inazuma,

De dader of de bewoners van dit tweede verdiep hebben in een strafzaak (2020) valse verklaringen afgelegd tegen de politie, ik beschik over een geluidsopname waar zij hun motieven kenbaar maken, mij door een hoge schadevergoeding wilden aanzetten tot verkoop van het eigendom. (Bewijzen in deze rechtszaak waar ik in hoger beroep ben vrijgesproken, werden na meerdere pogingen dit via de politie aan het parket over te maken, door mijzelf aan het parket overgemaakt, politie is niet erg meewerkend)....

De eega van deze persoon heeft al op mijn afdak gebraakt, heeft een confituurpot vanop het tweede verdiep naar mij en een aannemer gesmeten vanop het tweede verdiep, is op mijn vraag ontzet uit de functie van syndicus (Ze sprak amper Nederlands en is "vruchtgebruiker") en schuwde samen met haar man de leugens niet voor de Vrederechter, zij heeft alvorens de boeken aan de aangestelde syndicus te overhandigen, meerdere jaren uit de boeken gehaald, zij veroorzaken tot op heden schade aan gemeenschappelijke delen van het gebouw en verzwijgen dit, confronteerd u hen met harde bewijzen, blijven zij ontkennen. Dit om u maar aan te geven waar ik mee te maken heb.

Deze voormalige "vruchtgebruiker" syndicus verwijt anderen graag onterecht, zaken waar zij zichzelf over de jaren heen aan schuldig heeft gemaakt.

Dit gebouw is tijdens het beheer in eigen handen was, onderhevig aan verwaarlozing. De aangestelde syndicus is orde op zaken aan het stellen en laat noodzakelijke reparaties uitvoeren, bij momenten ten bewarende titel omdat voornamelijk dit tweede verdiep dwars gaat liggen en anderen overtuigd dwars te liggen.

Ik in openbaarheid van bestuur meerdere P.V.' s opgevraagd, waar de tegenpartijen elkaar tegenspreken, zichzelf tegenspreken (in hetzelfde verhoor), de leugen niet schuwen. Hier wordt blijkbaar met gemak overgelezen.

Dit koppel doet er alles aan om mij het leven zuur te maken, om vervolgens de vermoorde onschuld te spelen, de politie is op de hoogte gesteld van de P.V.' s en de onregelmatigheden, maar blijkbaar hebben zij géén zin hun werk te doen, als ze dit deden, was kwaad opzet wel bewezen.

Net zoals dat braken op mijn afdak destijds, is er niemand zich komen excuseren of het komen opruimen, de verfspatten daar vraag ik een offerte voor, want de veroorzaker heeft zich nog niet kenbaar gemaakt en zal dit ook niet doen...

Ik wacht even het antwoord van de verzekeraar af, blokpolis komt al niet tussen.... Het opzettelijke karakter van de daad is mijn inziens aangetoond, doch de politie is liever blind...

Reclame

Thomas_A

#4 , 22 sep 2024 18:31

U zegt dat u dat afdak zelf geplaatst hebt, dus niet gemeenschappelijk. Bijjgevolg heeft de blokpolis er niks mee te maken. Politie kan ook niet meer vaststellen dan u met een foto ook kan.

Spreke uw verzekeraar aan of start een burgerlijke procedure tegen de buur.

Mich01
Topic Starter

#5 , 22 sep 2024 19:26

Beste Thomas A.

Dit afdak was al bestaande toen ik mijn appartement aankocht in 2007.

Ik heb het gewoon gerenoveerd.

Politie zou eens de moeite moeten nemen de leugens in de P.V.' s te lezen en zouden dan conclusies kunnen trekken... Maar dat is teveel werk denk ik...

Verzekeraar (eigen) is aangesproken... Mijn ervaring met verzekeringen is dat ze onder elke steen een mogelijkheid zullen zoeken om niet tussen te moeten komen...

Vredegerecht... die stap zal ook nog komen... kunnen ze weer staan liegen en verliezen, Vrederechter doorziet ze....

Mich01
Topic Starter

#6 , 24 sep 2024 00:01

Ik heb de basisakte van het gebouw even doorspit en stuitte op: Afdeling II: Verzekering van het gebouw

A. Brand en bijkomende gevaren:

Artikel 35: Verhaal der geburen.

Verzekering zou de veroorzaakte schade dienen te vergoeden, doch gezien de veroorzaker bekend, wil de blokpolis niet tussen komen.

Afwachtend wat mijn verzekering gaat beslissen...

Basisakte is in dit gebouw, net als het RIO, een vod papier waar géén waarde aan gehecht word....

Franciscus

#7 , 14 okt 2024 23:41

Politie stelt PV's op en die gaan naar het parket.
Zij dienen niet te bepalen of wel dan niet leugens in dat PV staan zeker niet als het over burgerlijke feiten gaat.
PV's vallen onder beroepsgeheim ...ik zie dus niet hoe u via openbaarheid bestuur PV's (recente) kan opvragen.
Het kunnen ook meldingen en of korte verslagen zijn die u zelf hebt ingediend ...dat is iets anders en daar krijgt u één maal een kopie van.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”