Mijn buurvrouw haar slaapkamermuur heeft last van waterschade. De eigenares van het gebouw liet een detectieverslag opmaken om de oorzaak op te sporen. Uit dat verslag blijkt dat het over een slechte moodflap gaat die open staat. Die zit op een hoek in een uitstulping van hun zijgevel. Een gemene muur is dat niet gezien mijn pkat dak 30 cm eronder ligt. Ik heb op die plaats ook geen schouw of niets dus ik weet eigenlijk niet wat die uitstulping in die zijgevel van de buur is.
Nu in dat verslag heeft Mevrouw laten bijzetten dat ze mij verantwoordelijk acht gezien dat deel van mij is?
Mijn verzekering aanvaardt dat gewoon omdat dat in dat lekdetectieverslag zo genotteerd staat. Dat kan toch niet? Volgens hen moet ik het herstellen en de kost dragen voor het herstellen van de binnenmuur die zo een 150 euro zou zijn en uiteraard buiten de frachise valt.
Hoe kan ik hen dwingen te onderzoeken en aanhalen dat dat deel niet van mij is? In mijn akte staat ook niets bijzonder dat zou slaan op die uitstulping in hun zijgevel dat van mij zou zijn.