Achtergelaten traktor en failliete aannemer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denonkel
Topic Starter

#32 , 30 jun 2015 15:34

Yes. Kan je niet inschrijven maar heeft uiteraard wel papieren en chassisnummer

denonkel
Topic Starter

#33 , 17 jul 2015 12:17

Het verhaal wordt nog absurder: ik heb eens contact genomen met de winkel waar de tractor vandaan kwam: nu blijkt die tractor niet volledig betaald te zijn door de eigenaar die hem bij mij heeft achtergelaten en wiens vof failliet is.iemand raad hierover?? Ik heb de tractor nog niet bij de politie aangegeven omdat ik nu wacht op meer info van de winkel.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#34 , 17 jul 2015 12:19

Dit is een zaak voor de curator en niet voor de politie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denonkel
Topic Starter

#35 , 17 jul 2015 12:47

Bevestiging via de winkel dat hij toch wel volledig betaald is en dat hij op zijn persoonlijke naam staat.

denonkel
Topic Starter

#36 , 17 jul 2015 12:49

Als een tractor achtergelaten wordt gedurende twee jaar, valt dat dan niet onder slecht beheer waardoor hij niet meer opeisbaar Is?

ganapathi tantra

#37 , 05 aug 2015 18:45

Eingelijk behoort u tot de gewone schuldeisers en hebt u geen enkel recht mbt het faillissement tenzij wettelijke bepalingen. U had een overeenkomst met een bedrijf X niet met de aannemer Y in persoon. Mocht die tractor eigendom zijn van de aannemer in persoon dan pleegt u diefstal. Mocht de tractor eigendom zijn van de failliete vennootschap ook dan pleeg tu waarschijnlijk diefstal of vervreemd u op zijn minst goederen van deze vennootschap. Ik ken de verjaringtermijn niet voor dergelijke misdrijven maar ik zou maar op mijn hoede zijn.
In het beste scenario laat de curator het gewoon zo omdat hij te lui of of er dus niks in ziet.Maar dan wat gaat u er dan mee doen ? In beste geval mee rondrijden op prive want van verkoop zonder documenten zal ook niet veel sprake zijn Verder moet de curator daarmee opletten want een curator is echt wel verantwoordelijk om ALLE goederen ten gelde te maken. Doet hij dat niet uit laksheid of zonder argument dan kan hem die fout worden aangewreven.
U vraagt allerlei scenario's maar beste wat u kunt doen mi is uw wonden likken zoals alle andere gewone schuldeisers en aangifte te doen bij de politie van het gebeuren/tractor.
Zoniet en u doet iets met die tractor en iemand komt dat op het spoor dan zou u wel eens tegen de lamp kunnen lopen. Enig lichtpuntje zou zijn dat de aannemer in persoon dus eigenaar was en aan hem kan u wel zaken vragen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

giserke

#38 , 11 aug 2015 13:03

Eingelijk behoort u tot de gewone schuldeisers en hebt u geen enkel recht mbt het faillissement tenzij wettelijke bepalingen. U had een overeenkomst met een bedrijf X niet met de aannemer Y in persoon. Mocht die tractor eigendom zijn van de aannemer in persoon dan pleegt u diefstal. Mocht de tractor eigendom zijn van de failliete vennootschap ook dan pleeg tu waarschijnlijk diefstal of vervreemd u op zijn minst goederen van deze vennootschap. Ik ken de verjaringtermijn niet voor dergelijke misdrijven maar ik zou maar op mijn hoede zijn.
In het beste scenario laat de curator het gewoon zo omdat hij te lui of of er dus niks in ziet.Maar dan wat gaat u er dan mee doen ? In beste geval mee rondrijden op prive want van verkoop zonder documenten zal ook niet veel sprake zijn Verder moet de curator daarmee opletten want een curator is echt wel verantwoordelijk om ALLE goederen ten gelde te maken. Doet hij dat niet uit laksheid of zonder argument dan kan hem die fout worden aangewreven.
U vraagt allerlei scenario's maar beste wat u kunt doen mi is uw wonden likken zoals alle andere gewone schuldeisers en aangifte te doen bij de politie van het gebeuren/tractor.
Zoniet en u doet iets met die tractor en iemand komt dat op het spoor dan zou u wel eens tegen de lamp kunnen lopen. Enig lichtpuntje zou zijn dat de aannemer in persoon dus eigenaar was en aan hem kan u wel zaken vragen
Ik heb niet de indruk dat U deze draad volledig hebt gelezen.
Die traktor werd achtergelaten door een aannemer.
Wat kan de TS meer doen dat het bedrijf/ persoon in kwestie vragen die traktor te komen ophalen?

TS kan beroep doen op een bevrijdende verjaring na 3 jaar voor roerend goed, als gedurende die periode het toestel door niemand wordt opgeëist die het eigendom ervan kan bewijzen. art. 2279 BWB
Voorwaarde hiervoor is dat het toestel niet gestolen werd, of dat het toestel niet onder bedreiging verworven werd.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”