mijn hond bijt andere hond dood in mijn tuin

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: mijn hond bijt andere hond dood in mijn tuin

#31 , 22 jan 2014 15:32

Geen idee of een wijkagent veel kan doen als de mensen waarover het gaat niet echt in de buurt wonen.

Zoals eerder gezegd: betaal zelf NIETS en verwijs steeds naar uw verzekering als de tegenpartij niet tevreden is met de schadevergoeding die ze gekregen hebben. Trouwens, dat forfait dat niet betaald wordt door de verzekering, wordt dit niet door de verzekering reeds aan de "benadeelde" betaald en nadien door de verzekering teruggevorderd van de verzekerde?

Als de tegenpartij dan nog moeilijk blijft doen, meld hen dan inderdaad (eventueel via een aangetekend schrijven) dat u er nu echt genoeg van hebt, en geen enkel contact meer wenst dat niet via uw verzekering verloopt. En dat u stappen zal ondernemen als ze u blijven lastigvallen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00

#32 , 22 jan 2014 23:26

De maltezer: had ie een stamboom? alleen dan zou ie 900 euro "waard" zijn.
Indien ie aangekocht werd bij een broodfokkweker of particulier zonder stamboom, zal ie niet meer dan 400 euro gekost hebben.

Gebruiker21

#33 , 23 jan 2014 13:33

De maltezer: had ie een stamboom? alleen dan zou ie 900 euro "waard" zijn.
Indien ie aangekocht werd bij een broodfokkweker of particulier zonder stamboom, zal ie niet meer dan 400 euro gekost hebben.
Speelt op zich geen rol hoeveel die hond waard is. Voor dit soort zaken was de topic starter verzekerd (verzekering is ook tussengekomen), en het is voor de rest een zaak tussen verzekering en "benadeelde partij". De topic starter zou niet meer rechtstreeks door die andere partij mogen lastiggevallen worden, maar enkel door zijn eigen verzekering. Point final.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

tira00

#34 , 23 jan 2014 17:39

Ja natuurlijk, begrijp ik, maar hoe rekent zo'n verzekering de waarde van zo'n hond?
Een stamboomhond is toch meer waard dan een hond "zonder papieren", ivm de som die ze uitbetaald hebben gekregen. Sorry maar dat miste ik in de discussie

Turaki

#35 , 23 jan 2014 18:04

Ja natuurlijk, begrijp ik, maar hoe rekent zo'n verzekering de waarde van zo'n hond?
Een stamboomhond is toch meer waard dan een hond "zonder papieren", ivm de som die ze uitbetaald hebben gekregen. Sorry maar dat miste ik in de discussie
Verzekering zal daar wel rekening mee houden, het is aan de slachtoffers om de werkelijke schade te bewijzen (bijvoorbeeld door voorlegging stamboek).

Gebruiker21

#36 , 27 jan 2014 09:27

Verzekering zal daar wel rekening mee houden, het is aan de slachtoffers om de werkelijke schade te bewijzen (bijvoorbeeld door voorlegging stamboek).
Inderdaad, en dit steeds via de verzekering, niet persoonlijk via de topic starter.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”