schade aan bomen dokter

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: schade aan bomen dokter

#16 , 28 jul 2014 12:42

"er is een weg waar je auto door kan"

"ze zijn daadwerkelijk beschadigd."

U spreekt uzelf tegen. Als de auto erdoor kan, dan kan die erdoor zonder beschadigingen. Als de auto er niet door kan, dan zet je je auto in achteruit en ga je niet verder vooruit rijden.

Jureca
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#17 , 28 jul 2014 12:48

U hebt iets beschadigd. Dat staat los van het feit of u daar mocht rijden of niet.
Als u ergens mag rijden dan geeft dat niet het recht om daar iets te beschadigen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#18 , 28 jul 2014 13:07

Ik vrees er toch ook voor, het lijkt mij best dat dit zonder rechtbank wordt afgehandeld, dat gaat u alleen maar extra kosten geven voor een - naar mijn mening - verloren zaak.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 jul 2014 13:57

Schadevergoeding is mogelijk indien er een causaal (oorzakelijk) verband is tussen het feit ( er door rijden) en de schade.
Indien u er niet was doorgereden was er geen schade geweest.
Dus de aanwijsbare schade dient u te betalen.
Gezien onopzettelijk - en op privaat terrein dient de dokter zijn verzekeringen ( rechtsbijstand - brand- familiale) in kennis te stellen en u in gebreke te stellen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”