ik moet de asielkosten betalen voor hond van vader

nancynys
Topic Starter

ik moet de asielkosten betalen voor hond van vader

#1 , 06 sep 2010 20:24

mijn grootvader verliest telkens zijn hond; hij is 97 jaar oud en vergeetachtig. Mijn ouders moeten hem telkens gaan halen en 55 euro betalen aan het asiel. Zijn zij verantwoordelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 sep 2010 20:30

mijn grootvader verliest telkens zijn hond; hij is 97 jaar oud en vergeetachtig. Mijn ouders moeten hem telkens gaan halen en 55 euro betalen aan het asiel. Zijn zij verantwoordelijk?
Uw grootvader moet hen dat terugbetalen.
Uw ouders zijn niet "verantwoordelijk" omdat uw grootvader meerderjarig is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

nancynys
Topic Starter

#3 , 06 sep 2010 20:47

dank je wel.
Maar zijn wij verplicht om de hond te gaan halen naar het asiel? Als 97-jarige kan hij dat zelf niet meer. Nu gaan we hem wel halen, maar we kunnen dat toch niet blijven doen?

Reclame

louise2

#4 , 06 sep 2010 21:24

Dat je grootvader van 97 vergeetachtig wordt, is niet meer dan normaal.

Maar wat ik niet begrijp : iemand die zijn hond "verliest" ? ?

Honden vinden normaal gezien beter hun weg terug naar huis, dan hoogbejaarde baasjes.
Tenzij natuurlijk : als de hond ook al hoogbejaard is ......

Wat dat asiel betreft : jullie zouden best samen met de grootvader overleggen of hij nog genoeg in staat is, of nog wenst voor zijn hond te zorgen. ("verliest" hij hem niet opzettelijk om er vanaf te zijn ?)
Als er niemand anders in de familie de hond kan overnemen, zou het beestje misschien beter in het asiel gelaten worden, zodat hij nog kans maakt om geadopteerd te worden door een hondenvriend.

Als grootvader nog erg aan het dier gehecht is, probeer er dan voor te zorgen dat jullie met hem overeenkomen op welke manier dit best opgelost wordt.
De rekening betalen is in elk geval voor hem. (eventueel ook voor jullie vervoer naar en van het asiel)

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”