gemeenschappelijke omheining veranderen.

[email protected]
Topic Starter

gemeenschappelijke omheining veranderen.

#1 , 14 apr 2010 18:56

Graag zou ik eventueel wat informatie krijgen over het veranderen van een gemeenschappelijke omheining.

Mijn gebuur wil in de gemeenschappelijke omheining aan zijn kant latten inweven (vraag mij niet welke). Nu hangen er aan beide zijden heidematten voorzien van klimop. Deze omheining staat daar sinds we het huis kochten ik vijf jaar geleden en zij drie jaar geleden, mijn vraag is nu of die persoon zo maar die omheining kan veranderen zonder mijn toestemming. Hij heeft mij al uitdrukkelijk gezegd dat het met of zonder toestemming is dat hij deze gaat veranderen. Volgens mij kan hij die latten niet inweven zonder mijn kant te beschadigen, kan ik hier stappen tegen ondernemen of moet ik dit gewoon toelaten wegens deze van beiden eigendom is?

Dank op voorhand.
Steven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 apr 2010 20:08

Ik kan me niet zo onmiddellijk het artikel herinneren doch zonder wederzijdse toestemming mogen enkel niet destructieve wijzigingen aan een gemeenschappelijke omheining worden aangebracht zoals bv klimop of zeildoek.

U schrijft uw buur aangetekend aan waarin u hem expliciet de toestemming weigert om deze latten te installeren, waarbij u hem op de hoogte stelt dat bij toch plaatsen ervan u een deurwaarder in de hand neemt om de feiten te constateren en vervolgens op zijn kosten middels advocaat een geding bij het vredegerecht zal aanspannen om tegen dwangsom te bekomen dat op zijn kosten de gemeenschappelijke omheining in zijn oorspronkelijke staat wordt hersteld. Dat dit schrijven, waarvan hij eerstkomend een kopie via de gewone post zal ontvangen de enige waarschuwing vormt en dat het bij het niettemin uitvoeren van zijn intentie eveneens geldt als officiële in gebreke stelling.

Zodra u via het strookje van het AS vaststelt dat het schrijven is afgehaald verzendt u het schrijven nogmaals per gewone post. (in dit tweede schrijven vermeldt kopie AS 123456789123456789 verzonden dd. xx/xx/xxxx en ontvangen door bestemmeling op yy/yy/yyyy.

De boodschap zal dan wel duidelijk zijn.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”