Vochtschade

vacano
Topic Starter

Vochtschade

#1 , 02 mar 2010 15:16

Door een verstopte dakgoot bij mijn buurman is er bij mij vochtschade ontstaan aan een muur op de slaapkamer (vochtplek). Wordt dit gedekt door mijn brandverzekering (inclusief waterschade). Of komt de familiale verzekering van mijn buurman daar in tussen. Waarschijnlijk zal ik een deel van het pleisterwerk moeten vernieuwen en zal de kamer opnieuw moeten behangen worden. Gaat de verzekering al deze kosten terugbetalen want uiteindelijk is de vochtplek maar ongeveer een halve m² groot maar zal ik toch de ganse kamer moeten laten herbehangen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 mar 2010 10:44

“Art.1384.Men is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke men veroorzaakt door zijn eigen daad maar ook voor die welke veroorzaakt wordt door de daad van personen voor wie men moet instaan, of van zaken die men onder zijn bewaring heeft...”(Burgerlijk Wetboek).

Uw buurman is dus aansprakelijk voor de schade welke is veroorzaakt door zaken die hij onder zijn bewaring heeft,zoals zijn verstopte dakgoot.

Indien u zelf over een ‘familiale verzekering’ beschikt MET rechtsbijstand doe daaraan dan onverwijld aangifte.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”