Als die tweede woning niet verhuurd wordt en gebruikt wordt als 2 de verblijf, dan is je verantwoordelijkheid m.b.t. die woning gedekt. Wanneer je kinderen er verblijven vallen die onder de dekking van je familiale polis. Je hoeft dus geen 2de te onderschrijven, dat heeft ook geen zin.
Kijk wel goed wat er in de bijzondere voorwaarden staat; heb je een gezinspolis of eentje als alleenstaande. Mocht het alleenstaande zijn, onmiddellijk aanpassen.
Bedankt voor je antwoord. Maar om zeker te zijn geef ik nog volgende details.
Familiale polis geldt o.a. voor (ik citeer) "alle medebewoners".
De twee woningen zijn eigendom van mij samen met mijn echtgenote. Ze liggen 160 km van elkaar.
Geen enkele woning is verhuurd. Beide woningen worden uitsluitend door mij, mijn echgenote en kinderen op volgende wijze gebruikt:
Ik, mijn echtgenote en twee (intussen) meerderjarige kinderen woonden gedurende 30 jaar in woning (villa) A. We waren er allen gedomicilieerd.
Wij hebben recentelijk een tweede woning (appartement) gekocht. Daar ben ik nu gedomicilieerd alsook mijn echtgenote. Aangezien de meerderjarige kinderen in de streek van woning A studeren/werken en gewoonweg in die woning zijn gebleven hebben ze hun domicilie daar laten staan. Maar ze verblijven tijdens de weekends en vakanties meestal samen met ons in woning B.
Ik en mijn echtgenote verblijven 40 percent van de tijd in woning A. 60 percent van de tijd in woning B.
In beide woningen staan alle nutsvoorzieningen en kontrakten ivm die woning op mijn naam. Zo ook bijv. kabelaansluiting, vaste telefoon, internetaansluiting. Uiteraard zijn ook de inboedels in beide woningen van mij en mijn echtgenote en als dusdanig door ons verzekerd tegen brand en andere risico's.
Mijn familiale polis stipuleert dat ikzelf en mijn echtgenote zijn gedekt, alsook alle medebewoners van de verzekeringsnemer.