schade aan motor na verkoop

de_stanny76
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

schade aan motor na verkoop

#1 , 05 sep 2024 19:56

Beste ,

ik verkocht een oldtimer wagen in opdracht van mijn vader.
nu krijg ik bijna 3 maand later een aangetekend schrijven dat de motor stuk is en dat ze eisen de verkoop terug te draaien .
De persoon heeft 2 maal komen kijken naar de wagen en heeft een testrit gemaakt met de wagen waarbij alles ok was .
toen hij de wagen is komen ophalen is hij er zonder problemen mee naar huis gereden .
Nu beweert hij dat er een verborgen gebrek was waar wij vanaf wisten , echter heeft de wagen bij ons altijd goed gestart en gereden.
Ze vragen de schuld te erkennen , maar hoe kunnen we dit doen als we geen weet hadden van een probleem met de motor , de wagen is ook zonder probleem door de keuring geraakt . en de koper heeft de wagen bijna 3 maand in zijn bezit gehad .... welke rijstijl of gebruik heeft hij gehanteerd ???

graag jullie raad , hoe we dit verder moeten behandelen

mvg

Thomas_A

#2 , 05 sep 2024 20:12

Verkoop van particulier aan particulier?

Niks mee doen: laat hem maar bewijzen dat jullie weet hadden van een verborgen gebrek.

Niet te veel in de verdediging schieten. Jullie moeten niks aantonen. Ook geen compromis voorstellen.

de_stanny76
Topic Starter

#3 , 05 sep 2024 22:26

Dag Thomas ,

idd particuliere verkoop , echter beweerd hij bewijzen te hebben dat de oorzaak van de motorschade al bestond voor de verkoop . Hij sprak over blauwe rook uit de uitlaat en dat de motor nu niets meer doet . echter heeft de motor bij ons nooit blauwe rook geproduceerd ook niet tijdens zijn bezoek en de test rit ...

Als ik het wetboek lees staat er te lezen dat bovenstaande van toepassing is (als er bewijs geleverd kan worden) .... en dat de vrijwaring " verkocht in de staat dat de wagen zich bevind " niet van toepassing kan zijn als het probleem door mij gekend was , welk niet het geval is daar we nooit issues hebben gehad met de wagen .

Reclame

Thomas_A

#4 , 05 sep 2024 22:30

Dat maakt niet uit dat de schade er al was op het moment van de verkoop. Daarom is het net “in de staat dat de auto zich bevindt”.

U heeft geen weet van verborgen gebreken en anders moet hij daar maar het bewijs voor leveren.

loeki

#5 , 06 sep 2024 05:56

Verkoop particulier vs particulier is geen garantie
De wagen is gekeurd voor verkoop lees ik, dus dan was er ook een carpass bij dus een wettelijke verkoop zonder garantie
Niet reageren op zijn schrijven

Meeboo

#6 , 06 sep 2024 07:23

Het feit dat het probleem al bestond voor de verkoop wil nog niet zeggen dat u dit verborgen hield.
gezien particuliere verkoop bent u de koper niets verschuldigd.
laat hem dat ook schriftelijk weten dat u geen weet heeft van een verborgen gebrek, dat u geen garantieplicht hebt en dat bij deze de discussie stopt of er een klacht voor belaging zal volgen.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#7 , 06 sep 2024 23:05

U heeft geen weet van verborgen gebreken en anders moet hij daar maar het bewijs voor leveren.
Wat hij niet kan ...

Het is bij een nieuw voertuig al een nagenoeg onbegonnen opdracht

Het is een oldtimer
Daar kan al eens iets mis gaan en elke liefhebber weet dat ook

Hij heeft voertuig gekocht na testrit en nadat hij zich van de staat ervan kon overtuigen, staat die ook nog vastgelegd is in een keuringsverslag ...

Er is geen enkele controle over wat de koper uitgespookt heeft in de maanden dat hij in bezit was van het voertuig

Particuliere verkoop: geen garantie

Als er al een verborgen gebrek was, dan was dat ook voor u verborgen

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”