Ijsplek

BrNKiLL
Topic Starter

Ijsplek

#1 , 27 dec 2009 19:23

Hallo,

Gisteren ben ik naar een Toertocht geweest in Deinze, van de club sportcomite astene en onder de vlag van Wielerbond Vlaanderen, waar het starten was in het voetbalstadion. Bij het betreden van het domein van dit voetbalstadion waren we verplicht om over een ijsplek van enkele centimeter dik te stappen. Voor ik er moest over gaan vroeg ik een medewerker of hier geen actie kon gedaan worden om dit ijsvrij te houden, maar zijn antwoord was dat de mensen maar moesten voorzichtig zijn. Tijdens dit moment ben ik gevallen en heb mijn linker pols gebroken. Ik heb een vergunning van de wielerbond Vlaanderen(WBV) waar we gedekt zijn voor lichamelijke en burgelijke aansprakelijkheid.
Ik heb dit voorval gemeld aan de voorzitter van de provinciale afdeling van de WBV en die melde dat ik pech heb gehad en dat eigenlijk deze tocht afgelast moest worden maar dit niet kon doordat de mensen gingen zwartrijden(rijden zonder te betalen).

Doordat ik 3 weken geleden maar terug beginnen werken ben door een valpartij met de fiets met een handbreuk in mijn rechter hand. Zal mijn werkgever zal tevreden zijn met hetgeen ik nu heb.

Nu mijn vragen :

- Wie is verantwoordelijk voor deze plek, of moest ik maar opletten?
- Wat als mijn werkgever mij sanctioneerd? Wie gaat die geleden schade betalen?
- Kan de verzekering zich terugtrekken?
- Wat met geleden schade (loonverlies, financiele verliezen allerlei,...)
- Welke weg moet ik verder bewandelen na het opsturen van de aangifte van de sportpolis?

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 dec 2009 15:45

Zie ook mijn antwoord bij gemeente aansprakelijk.
Als het een sportactiviteit was valt het onder sportongeval.

Dat hangt van uw werkgever af --- u hebt zo wie zo een ongeval gehad voor hem.

Wat u moet doen in zulk geval hangt af van hoe ongevallen bij die sportbond moeten aangegeven worden.
Of u gelijk zult halen ???
Niets belet u zelf uw rechtsbijstand in kennis te stellen om deze de zaak te laten opvolgen.

PS hoe gaat men enkele centimeter dik ijs wegkrijgen???

BrNKiLL
Topic Starter

#3 , 28 dec 2009 20:23

Zie ook mijn antwoord bij gemeente aansprakelijk.
Als het een sportactiviteit was valt het onder sportongeval.

Dat hangt van uw werkgever af --- u hebt zo wie zo een ongeval gehad voor hem.

Wat u moet doen in zulk geval hangt af van hoe ongevallen bij die sportbond moeten aangegeven worden.
Of u gelijk zult halen ???
Niets belet u zelf uw rechtsbijstand in kennis te stellen om deze de zaak te laten opvolgen.

PS hoe gaat men enkele centimeter dik ijs wegkrijgen???
Ik dank u voor de uitleg.
Wat uw PS betreft gaat het hier om een centimeters dikke laag sneeuw die door de schommelende temperaturen naar ijs is overgegaan. In mijn ogen kon men gerust de dag ervoor met schoppen en eventueel wat zout een gangpad vrijmaken voor de deelnemers.
Mocht dit niet lukken waren er nog meerdere toegangswegen naar de inschrijving die veel beter lagen maar op het moment van de inschrijving niet toegankelijk waren.
Dit is zowat de fustratie rond deze domme ijsplek.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”