Beste mensen,
Ik schrijf dit bericht met een krop in de keel vanaf Kreta. We hebben gisteravond vernomen dat onze gezonde hond van 9 is overleden in het (erkende) dierenpension waar hij verbleef.
Wij betaalden het pension volledig bij inchecken. Vorige week belde ik op en alles was ok. Toen ik gisteren belde kreeg ik geen antwoord, noch op de telefoon noch op de berichten.
Gisteravond ontving ik in navolging van ons bericht aan hen telefoon van de eigenaar dat onze hond zondag al is overleden.
De eigenaar had zelf de afweging gemaakt dat hij ons hiermee niet wou lastig vallen op onze vakantie.
Hierover werd niets afgesproken en er staat ook niks over in hun huisreglement op de website.
Onze vriend heeft zondag laatst eten en voldoende water gehad en ze hebben hem dood gevonden. Ik veronderstel maandag. De hond zou overleden zijn aan een maagtorsie.
Wij blijven met veel vragen zitten maar krijgen geen gehoor via messenger (berichten worden gelezen) of telefoon over de verdere omstandigheden en de nodige stappen die we dienen te nemen.
Wij kunnen van hieruit weinig doen tot onze thuiskomst maar ik wou me graag eens bevragen betreffende de aansprakelijkheid. Ik veronderstel dat bij het inchecken zij de verantwoordelijkheid opnemen over ons huisdier. Wat met extra kosten die werden gemaakt? Opslag, dierenarts, crematie... zijn zij verplicht om een verslag van de dierenarts te voorzien voor ons? Heeft iemand hier ervaring mee?
Begrijp me niet verkeerd. Het gaat ons niet over het geld. Wij zijn ook niet rancuneus naar de eigenaars van het pension. Dir brengt onze hond ook niet terug. Maar ik weet me even geen raad en zou me graag wat bevragen voor ik daar verder verhaal ga halen.