contract trouwfeest

nobody11
Topic Starter

contract trouwfeest

#1 , 29 nov 2009 11:40

ik weet niet of het in het juiste forum staat. Dus moest het fout staan mag je het uiteraard verhuizen :)

mijn vraag is de volgende, ik ga binnenkort een contract tekenen met een feestzaal vr een trouwfeest volgend jaar in juni. In het contract staat ondermeer deze clausule:
Indien de cliënt meer dan 2 maanden vóór het evenement annuleert, is hij 50 %
verschuldigd van de prijs, overeengekomen voor het ter beschikkingstellen van de
“naam van de zaam” zaal.
Minder dan 2 maanden vóór het evenement is geen annulatie meer mogelijk en is de
overeengekomen prijs volledig verschuldigd, zelfs als het evenement in feite niet
plaats heeft.

Nu vroeg ik mij het volgende af, stel er overlijdt iemand binnen 2 maanden vr het feest (grootouders, ouders) van een van beide partijen (ik of mijn verloofde). Dit is dan overmacht denk ik? is die clausule dan nog van toepassing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2009 14:34

M.i. is dit geen overmacht.

Uw verbintenis bestaat er in de overeengekomen prijs te betalen. Die verbintenis kan nog steeds worden uitgevoerd.

scorpioen

xena

#3 , 30 nov 2009 18:19

M.i. is dit geen overmacht.

Uw verbintenis bestaat er in de overeengekomen prijs te betalen. Die verbintenis kan nog steeds worden uitgevoerd.
ook als degene die tekent overlijd , het contract is getekend vóór het huwelijk de toekomstige is dus geen partij

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 nov 2009 19:49

De partijen die tekenen en hun eventuele erfgenamen zijn gehouden de schulden te betalen.
U kan altijd voor die feiten een specifieke verzekering afsluiten.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”