Beste
Ik laat elk jaar mijn weide hooien voor mijn paarden, dit gaat in grote gewikkelde balen. Sinds 2 jaar heb ik zo veel dat ik enkele balen verkoop om mijn overschot te verkleinen. Vorig jaar en dit jaar is een deel verkocht aan dezelfde persoon. Omdat het niet meer mag worden mijn weides niet gesproeid, ik heb dan ook met hun de afspraak gemaakt dat als er balen slecht zijn ze een nieuwe in de plaats krijgen (een teveel aan onkruid in 1 baal of schimmel door een gat in de plastiek) dit is tot nu toe 2 keer gebeurd en ik heb hun elke keer een nieuw gegeven. Nu kreeg ik 2 weken geleden een boze telefoon en boze berichten dat mevrouw en de paarden ziek zijn door haartjes van de processierups en word er geëist dat ik en de balen terug haal en hun 5 balen terug betaal. Ik heb hun vriendelijk medegedeeld dat in de buurt van de weide geen eiken staan en er dus geen vergroot risico was op haartjes en dat 1 pak niet wil zeggen dat de andere 4 het ook hebben, daarbij is voor mij het risico op balen die stuk zijn veel te groot als ik deze terug haal want ik weet niet wat er mee gebeurd is in tussentijd. Ik heb tevens gemeld dat ik dat 1 pak wel wil vergoeden. Nu heb ik vandaag van hun een aangetekende brief ontvangen. Hoe sta ik juridisch gezien? Kan ik hier iets aan doen? Ben ik verplicht hun terug te betalen of ben ik in mijn recht? Ikzelf gebruik hetzelfde hooi van dezelfde weide en hier zijn totaal geen problemen.
Bij voorbaat dank.
Mvg Evy hamers