Schade voetpad betalen, wanneer reeds gemaakt door anderen??

cosmo1203
Topic Starter

Schade voetpad betalen, wanneer reeds gemaakt door anderen??

#1 , 04 jun 2009 13:59

Hallo, ik zit met een vraag. We hebben gebouwd. Doordat aannemer met zijn materiaal over voetpad is gereden, is deze enorm beschadigd. Gemeente heeft ons een offerte opgestuurd met de te repareren kosten. Totaal een 1000 euro. Daar aannemer deze kosten niet wou betalen, en onze verzekering dit niet dekte, mogen wij voor kosten opdraaien. Ik ben met de gemeente overeengekomen, om deze som in drie keer te betalen, en moet nu nog één schijf betalen. Nu is het zo, dat ze hier in de volledige straat het voetpad volledig hebben opengebroken, om te werken aan aardgas en elektriciteitsnet. Deze mensen zullen dus betaald worden voor deze werken, en hebben zelf het voetpad weer dichtgemaakt en gerepareerd.

Ik vraag mij af, of ik ergens een punt kan aanbrengen bij de gemeente om te vragen om mijn offertereparatie van voetpad toch niet te betalen, daar deze nu worden uitgevoerd door iemand anders, dan de gemeente. Deze werken waren gepland. Niemand hoeft nu nog iets te repareren.

Vooraleer ik naar de gemeente bel, kan er iemand mij advies geven of dit wel nuttig is, zodat ik mij niet belachelijk maak aan telefoon.

Want hoe ik het nu zie, is mijn 1000 euro, pure winst in hun kas. En worden de werken die nu bezig zijn, als ik mij niet vergis, betaald door belastingsgeld, die ik ook betaal. Of zie ik dit volledig verkeerd. Kan ik het reeds betaalde geld ook terugvragen? Het gaat hier toch om 1000 euro.

Alleszinds bedankt als iemand mij hier info kan over geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2009 18:58

of dat al gepland was of niet doet er niet toe.
U hebt via de aannemer schade berokkend aan de gemeente. U dient de schade te betalen.
Wat doet uw verzekering - hebt u de aannemer toelating gegeven om op het trottoir te rijden ( of was dat een werfstook) .
U moet dan het troittoir terug in oorspronkelijke staat herstellen.
U haalt 2 zaken door elkaar u hebt als persoon schade berokkend aan de gemeenschap.
Als lid van die gemeenschap zal u wel graag hebben dat de veroorzaker de schade betaald en niet de belastingbetaler.

De nutswerken zullen het trottoir alleen maar opvullen en niet goedleggen gezien dit in principe een opdracht van de gemeente is.

Kan je door foto's nu bewijzen dat het trottoir in perfect gladde toestand is?

Jan, dan zou ik toch eens langsgaan en met de verantwoordelijke wegen of zo van de gemeente gaan praten en eens horen hoe deze erover denkt.
Mogelijk kan men dat het nog niet gestorte deel kwijtschelden - opgelet dit is een politieke beslissing want tast de inkomsten van de gemeente aan.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”