Enkele maanden geleden reed ik als fietser een jogger aan. Hij kwam een hoek uit gelopen en we zijn tegen elkaar gebotst. Er was 4m verder een zebrapad, maar liep over de straat. We zijn een tiental minuten bij elkaar gebleven om te recuperen en te kijken of er geen grote blessures waren. We hebben elkaars telefoonnummers en namen uitgewisseld. De dag nadien belde ik hem op om te vragen hoe het met hem was. Blijkbaar is hij na 10 minuten joggen onwel geworden en is hij naar het ziekenhuis gegaan. Daar heeft hij een nacht doorgebracht met een hersenschudding. Hij was intussen terug thuis. Een week nadien hebben we nog eens gebeld en toen bleek alles in orde te zijn.
Nu krijg ik vier maanden na het ongeval een brief van zijn verzekeraar rechtsbijstand. Mijn aansprakelijkheid wordt ingeroepen.
Ik vraag mij af of ik 100% aansprakelijk kan gesteld worden? Het gaat om twee zwakke weggebruikers en naar mijn mening was het een fout van beide partijen.
In de brief van de verzekeraar wordt ook vermeld dat hij over een zebrapad liep, terwijl ik ervan overtuigd ben dat hij niet over het zebrapad liep.
Ikzelf heb geen verzekeraar rechtsbijstand of familiale verzekering. Hoe zou ik dit dan het best regelen?
Alvast bedankt!