ingebouwde gps

anco
Topic Starter

ingebouwde gps

#1 , 06 dec 2008 17:39

De ingebouwde gps van mijn geleasde auto(ING), peugeot 307 vertoont al vanaf het begin 1,5 jaar geleden problemen nl. uitvallen/ vastlopen, telefoon die het niet doet, radio die uitvalt.
Nu, na 1,5jaar en 2 vernieuwde gps-en is het probleem er nog steeds.
Zelfs in de peugeot garage is de gps(vorige week) uitgevallen.
Ik ben het zat en wil een nieuw contract/nieuwe auto want oplossen lukt na die tijd volgens mij niet meer.Intussen heb ik ook 3 maanden met een vervangwagen rondgereden.
ING vindt dat peugeot het probleem moet oplossen maar volgens mij heb ik een contract met ING en niet met peugeot.
Wat te doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 08 dec 2008 16:22

Leasing is geen koopovereenkomst zodat de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek inzake verborgen gebreken(art.1641 e.v.) en verkoop aan consumenten(art.1649bis e.v.) niet van toepassing zijn.

ING is uw verhuurder.

“Art.1720.De verhuurder is verplicht het goed in alle opzichten in goede staat van onderhoud te leveren. Hij moet daaraan gedurende de huurtijd alle herstellingen doen, die nodig mochten worden, behalve de herstellingen ten laste van de huurder.”(Burgerlijk Wetboek).

"De verhuurder kan de huurder niet dwingen zijn verplichtingen na te komen indien hij zelf de zijne niet nakomt"(Cass. 26 juli 1844,Pas. 1844,I,226).

‘De huurder kan de betaling van zijn huurgelden opschorten,zolang de verhuurder zijn onderhoudsverplichtingen (art.1719,1720 B.W.) niet uitvoert. De toepassing van de exceptio non adimpleti contractus is gepast,omdat de huurovereenkomst een wederkerige overeenkomst is waarbij een partij geen rechten kan doen gelden zonder tot enige correlatieve verplichting te zijn gehouden‘(Rb.Kortrijk 9 oktober 1984,T.R.D.-dossier 1988-1,7,noot).

‘Alhoewel geen formele ingebrekestelling nodig is om de exceptie van niet-uitvoering te kunnen inroepen,vereisen de regels van de goede trouw toch dat de tegenpartij op de hoogte is dat van haar de uitvoering van een verbintenis wordt gevraagd en dat in afwachting de eigen verbintenis wordt opgeschort.’(Kh.Dendermonde 11 maart 1993,Intern.Vervoerr. 1994,362).

Maan uw verhuurder aangetekend aan uw ingebouwde GPS onverwijld en degelijk te herstellen. Deel hem daarin mee dat u na het verstrijken van een door u daarin te bepalen redelijke termijn de betaling van een proportioneel deel van de huur opschort.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”