Beste
Twee jaar geleden werd mijn motorboot gestolen bij een watersportbedrijf in de buurt. Het watersportbedrijf had de motorboot op trailer geparkeerd naast hun loods, de dieven hebben de motorboot kunnen aanpikken en zijn er met weg gereden. Er was geen enkele beveiliging voorzien om diefstal te voorkomen (hekken, camerabewaking,…). Het watersportbedrijf heeft aangifte gedaan bij de politie.
De verzekering van het bedrijf weet mij te zeggen dat de trailer ‘uit het zicht stond’ en er een andere trailer voor de boot geparkeerd werd waardoor het watersportbedrijf niks te verwijten valt en zij ook niet tussenkomen.
In opdracht van de verzekering werd een expertiseverlag gemaakt maar na dat verslag kwam de verzekering met bovenstaande ‘flauwe’ uitleg op de proppen.
Ik ben klant bij het bedrijf en bracht mijn boot ter herstelling binnen. Ik stuurde al een ingebrekestelling naar het watersportbedrijf waarna ik hetzelfde eerder geformuleerde antwoord kreeg van de verzekering.
Welke volgende stappen kan ik als particulier ondernemen? De boot heeft een bepaalde waarde maar ik vrees dat er na de advocatenkosten niet veel meer zal van overblijven. Ikzelf ben student en onze familiale verzekering heeft al laten weten hierin niet tussen te komen.
Iemand een idee welke stappen ik verder kan nemen? Opzoekwerk brengt mij bij de Burgerlijke rechtbank… Iemand een idee wat de doorlooptijd en slaagkans van zo een procedure is?