hallo,
ik had graag eens wat vragen gesteld ivb houden van honden in een huur appartement waar de "tuin" gedeeld is. en aanspraakelijk heid als iemands hond iets uitsteekt.
gisteren avond is mijn katje dood gebeten door de hond van mijn boven buur.
nu is deze hond losgelaten door huisbaas om dat deze al 2dagen opgesloten zat in het appartement. en de eigenaar van het dier er niet naar om zag.
mijn huis baas heeft de hond losgelaten en naar beneden gestuurd. aan het appartement is een terras aan wat bij het appartement toe hoord. beneden woon ik heb ik mijn thuin en verder is een plein waar 7garage boxen staan die verhuurd worden aan huurders en ander buren in de straat. wat dus niet tot prive toe behoord.
mijn kat zat in de tuin van de buren. (een gewoon huis afzonderlijk van onze appartementen geschijden door de tuin) deze hond is door de omheining gesprongen van de buren en heeft men katje meermaals gebeten.
ik ben in paniek in de tuin van de buren gesprongen.
ik heb deze hond met mijn volle gewicht er moeten aftrekken. ben zelf een dakwerker van 80kg en kon dit beest amper onder bedwang houden.
ik heb deze hond zijn keel dicht genepen tot hij half versuft was. (en ik denk misschien zijn poot gebroken)om dat ik zelf vreesde voor mijn veiligheid. aangezien ik pas de kracht van dat dier voelde toen ik hem vast had. anders had ik zelf weggebleven denk ik.
toen heb vliegens vlug mijn katje opgeraapt en mee naar de dierenarts gelopen een paar straten verder. maar dit mocht niet meer baten. ze is vanmorgen overleden.
dit is ook niet het eerste voorval, ik zelf ben hier al 2x gebeten. mijn grootvader, moeder, en 2 vrienden van me. dit gebeurt telkens op een plaats waar verschillende mensen moeten komen om naar hun garage box te gaan. is het normaal dat daar van 3 verschillende mensen 4grote honden LOS lopen.? ik denk trouwens ook dat er in het huurcontract van men boven buur staat dat hij geen honden mag houden.
wat kan ik hier aan doen en hoe begin ik daar?
dit moet echt stoppen voor er nog meer slachtoffers vallen.