Gehoorschade Fuif

Massimo123
Topic Starter

Gehoorschade Fuif

#1 , 18 jan 2016 10:50

Beste lezer,

Ik heb een vraag. Enkele jaren geleden kreeg ik Tinnitus. Ik was zeer bezorgt voor mijn gehoor alvorens hier schade optrad. Ik had op maat gemaakte oordoppen maar was deze vergeten op toenmalige 16 jarige leeftijd. Ik mocht er niet om gaan omdat ik dan mijn ticket kwijt was, en mocht ook niet even naar buiten gaan want ook dan was ik mijn ticket kwijt. Er hing toen een DB meter boven aan in de zaal en het was gemiddeld rond de 125 herinnering ik me. De pieken gingen tot 130!!. Ik heb er toen aandacht aan geschonken maar geen foto's van getrokken. Wie had toen gedacht dat dit mij zou tekenen voor de rest van mijn leven. Het klinkt misschien dom, maar is er iets dat ik kan doen? Dit is eigenlijk gewoon grove nalatigheid. Is er iets dat ik er aan kan doen?

n.b. Er waren geen oordopjes beschikbaar om te kopen! Het is al een poos geleden 2011...

Bedankt voor het lezen van mijn bericht,
Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 18 jan 2016 11:04

uiteraard kan je hier niets aan doen... Als je een rechtszaak aanspant tegen die organisatie, hoe ga je ontegensprekelijk bewijzen dat uw tinnitus is ontstaan door hun nalatigheid? En nog straffer, hoe ga je bewijzen dat die muziek 5 jaar geleden te luid stond?
Ten slotte ben jij verantwoordelijk voor de bescherming van je gehoor.

mjers

#3 , 18 jan 2016 11:07

Ben je trouwens zeker dat je gehoorschade hebt? Komt het geluid uit 1 oor? Of is de plaats van het ontstaan niet echt duidelijk? Meestal komt het phantoomgeluid niet uit het oor (en al zeker niet op jonge leeftijd) maar is de oorzaak een overactieve nervus vagus. In dit geval is er sinds dit jaar iets aan te doen... tinnitus als gevolg van echte gehoorschade blijft echter nog onbehandelbaar.
Laatst gewijzigd door mjers op 18 jan 2016 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

LeenW

#4 , 18 jan 2016 11:07

Bewijslast gaat hier een onoverkomelijk probleem zijn. Dit had zoveel jaar geleden gedaan moeten worden.

Massimo123
Topic Starter

#5 , 18 jan 2016 11:18

IK dacht het al, Ik wou het gewoon eens vragen. Je zou je afvragen waarom het zo lang duurt?
Ik heb weken bij de huisarts geweest (twee dagen erna), van alles gepakt ik ben zelfs geopereerd geweest omdat ze dachten dat het kwam door snot ect. Ik kan bewijzen dat ik oordoppen had op maat gemaakt, ik kan bewijzen dat ik niet naar buiten mocht gaan met een ticket heb die gsm nog met die berichten op. maarja ik veronderstel dat da allemaal geen bewijs is. Ik wou me gewoon eens informeren voor het zeker te zijn.
En ik weet dat ik niet kan bewijzen dat de muziek te luid stond, maar wel dat ik niet naar buiten mocht. Ik weet wel dat het verplicht is om oordoppen aan te bieden bij 100 dB(A) . Wat niet het geval was, maarja idd hoe bewijs je dat het steeds tuut in je oor.
Ik dacht het al dat het niets was, maar ik dacht ik kan het tenminste nog eens vragen. Het heeft tenslotte mijn levenskwaliteit om zeep geholpen.
Bedankt voor je antwoord.

@leenW, Bedankt voor je antwoord. weetje waarom ik het zo lang heb laten aanslepen? Omdat ik dacht het gaat overgaan, of het is door iets anders. tegen wanneer ik uiteindelijk geopereerd was, zei de kno arts dat het kon beteren maar dat ik geduld moest hebben ect. maarja u heeft volkomen gelijk.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jan 2016 11:20

Dit had zoveel jaar geleden gedaan moeten worden.
En dan nog !
Er moet op dit ogenblik een meting gedaan geweest zijn met een officele en geijkte DB meter, dit komt enkel de politie doen bij klachten, en na de sluiting van dit feest kan men geen metingen meer doen.
Het is hier geen Amerika waar men alles en nog wat aanklaagt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Massimo123
Topic Starter

#7 , 18 jan 2016 11:22

Ben je trouwens zeker dat je gehoorschade hebt? Komt het geluid uit 1 oor? Of is de plaats van het ontstaan niet echt duidelijk? Meestal komt het phantoomgeluid niet uit het oor (en al zeker niet op jonge leeftijd) maar is de oorzaak een overactieve nervus vagus. In dit geval is er sinds dit jaar iets aan te doen... tinnitus als gevolg van echte gehoorschade blijft echter nog onbehandelbaar.
Het komt uit beide oren. De kno arts heeft indertijd mijn tussenschot rechtgezet en verschillende poliepen weggedaan omdat hij dacht dat de oorzaak waarschijnlijk lag aan het niet goed kunnen reguleren van druk. Het heeft niets uitgehaald. Ik veronderstel dat de KNO arts zal gekeken hebben voor " overactieve nervus vagus" al heb ik er nog nooit over gehoord eigenlijk.

Massimo123
Topic Starter

#8 , 18 jan 2016 11:25

Dit had zoveel jaar geleden gedaan moeten worden.
En dan nog !
Er moet op dit ogenblik een meting gedaan geweest zijn met een officele en geijkte DB meter, dit komt enkel de politie doen bij klachten, en na de sluiting van dit feest kan men geen metingen meer doen.
Het is hier geen Amerika waar men alles en nog wat aanklaagt.
Het is wettelijk verplicht dat degene die het feestje organiseerde dit doet. Moest ik het direct erna gedaan hebben zou ik wel bewijs kunnen hebben.

"
je registreert of ‘logt’ ook het gemeten geluidsvolume
gedurende de volledige activiteit,
zodat ook na de activiteit kan worden nagekeken
welke geluidsvolumes er op welk ogenblik
zijn geproduceerd. Je houdt de geregistreerde
meetgegevens minstens één maand bij"

Alles en nog wat? Oké, het is veel te laat. Maar dat mineraliseerde het probleem niet. Ik denk niet dat iemand kan inschatten hoe het leven eruit ziet na tinnitus. Waar je zelf niets aan kan doen, Ik verzorgde ALTIJD men oren. Dus neen, u hoeft dit niet te degraderen als iets kleins, Iets nutteloos.

En mijn idee is nu idd bevestigd dat het niet kan. bedankt iedereen.

denlowie

#9 , 18 jan 2016 11:32

Mijn zoon is geluidstechnicus en die gaat elke week P.A gaan doen en daar word niks gelogd of bijgehouden !

Zijn specialiteit is metalica .

Massimo123
Topic Starter

#10 , 18 jan 2016 11:54

Volledig offtopic maar..
@Denlowie
Graag verwijs ik naar het Vlaams Reglement betreffende de Milieuvergunning (VLAREM)
o.a. Bijlage 5.32.2.2bis. Meet- en registratiemethode voor het meten van het geluidsniveau van muziek in inrichtingen.
Uw zoon is wettelijk verplicht om dat te doen.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#11 , 18 jan 2016 11:58

Bewijslast is een onoverkomelijk probleem voor u vrees ik. Als er al iets aan te doen was geweest dan was het 4 jaar geleden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie

#12 , 18 jan 2016 13:02

Volledig offtopic maar..
@Denlowie
Graag verwijs ik naar het Vlaams Reglement betreffende de Milieuvergunning (VLAREM)
o.a. Bijlage 5.32.2.2bis. Meet- en registratiemethode voor het meten van het geluidsniveau van muziek in inrichtingen.
Uw zoon is wettelijk verplicht om dat te doen.
Die hebben wel een meet toestel bij maar er word niks geregistreerd.
Er staat zoveel in vlarem dat niet toegepast word, en begin dan maar bij de overheid zelf eens.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”