Aanrijding op private parking

Florkat
Topic Starter

Aanrijding op private parking

#1 , 15 jan 2016 18:46

Ik schets even de situatie.
Ik werk als buschauffeur voor 'n firma die in onderaanneming werkt voor 'De Lijn'.
Bij de aanvang van mijn dagtaak parkeerde ik mijn wagen op het terrein van mijn werkgever. Aangezien er niet voldoende parkeergelegenheid is stond ik op 'n plaats waar eigenlijk geen wagens mogen geparkeerd staan. Moet er wel bij vermelden dat er dagelijks collega's van mij hun auto daar ook parkeren, dus parkeerde ik mij daar nu ook bij gebrek aan andere parkeergelegenheid.
Toen ik terug op de depot arriveerde bij het beeindigen van mijn dagtaak merkte ik op dat mijn auto beschadigd was. Mijn werkgever kwam bij mij en merkte dit ook op. Ik kreeg de volgende mededeling: 'uw auto bevindt zich niet op de openbare weg en hij mag hier ook niet staan, dus is de schade ten uwen laste. Bij het horen van deze opmerking werd ik toch wel kwaad. ... Er heeft 'n collega van mij met de bus tegen mijn wagen gereden en ik moet opdraaien voor de schade die eraan is. Dit is nu toch wel iets dat niet kan? Mijn werkgever weigert om dit op zich te nemen. Ik ben reeds aangifte gaan doen bij de politie maar weet nu eigenlijk niet welke stappen ik verder kan ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2016 18:52

Hebt u een rechtsbijstandsverzekering bij uw autoverzekering? Doe aangifte bij hen.

sloeberken

#3 , 15 jan 2016 19:05

Tevens aangifte doen bij u verzekering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 jan 2016 22:01

Of u ergens wat verkeerd geparkeerd staat, betekent nog niet dat men zomaar tegen uw wagen mag rijden.

Uw werkgever maakt er zich wel makkelijk van af - maar is ook betrokken partij, nl. de rechtspersoon die zou moeten opdraaien voor de schade ...

Voor de verkeerswet is het vluchtmisdrijf - ongeacht de plaats van het ongeval .
De vraag is, kan u bewijzen dat bus X dààr tegen uw wagen reed :?:
Uw eigen verklaringen hebben daarop weinig effect ...

Drone

#5 , 17 jan 2016 17:52

ik vermoed dat op zulke depots bewaking's camera's hangen . . .

verzekering de beelden laten opvragen als er hangen

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#6 , 17 jan 2016 18:01

Voor de verkeerswet is het vluchtmisdrijf - ongeacht de plaats van het ongeval .
Dat had ik aangepast ... maar de aanpassing is niet te zien :?: :|

Het moet gebeurd zijn op een openbare plaats - niet noodzakelijk openbare weg .

Artikel 33

§ 1. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot zes maanden en met geldboete van 200 euro tot 2.000 euro of met een van die straffen alleen wordt gestraft:

1° elke bestuurder van een voertuig of van een dier die, wetend dat dit voertuig of dit dier oorzaak van, dan wel aanleiding tot een ongeval op een openbare plaats is geweest,

2° hij die wetend dat hij zelf oorzaak van, dan wel aanleiding tot een verkeersongeval op een openbare plaats is geweest,

...de vlucht neemt om zich aan de dienstige vaststellingen te onttrekken, zelfs wanneer het ongeval niet aan zijn schuld te wijten is.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”