De wet is soms iets raar: misschien moet ik deze winter bij mij aan de voorgevel ook een bordje hangen dat ik iet verantwoordelijk ben wanneer er mensen vallen omdat de sneeuw/ijzel niet goed is weggeruimd. Uiteraad zal ik dan ook, als er dan toch een ongeval gebeurt, na de feiten, proberen er alles aan te doen zodat het niet meer gebeurt. Jammer dan alleen voor de persoon die al gevallen is ....
Stel dat die garage een afhellende inrit had, en deze was niet ijzelvrij gemaakt in de winter, en je had daar beginnen schuiven met schade tot gevolg, dan had je weldegelijk iets kunnen beginnen tegen de uitbater!
Omgekeerd: stel dat je op de dag dat het restafval opgehaald wordt, die restaval zak netjes voor je deur zet, en er komt iemand voorbij die over die zak struikelt (omdat hij deze niet zien staan had), dan maakt de gestruikelde persoon ook weinig kans als hij iets tegen jou zou willen beginnen.
Met andere woorden: het heeft te maken met wat je al dan niet zelf kan voorzien. Als het uitstekende deel normaal zichtbaar was, maak je weinig kans. Als dit echter zodanig geschilderd is dat het zo goed als onzichtbaar zou zijn, maak je misschien wel een kans, maar ik kan me niet voorstellen dat men een betonnen uitsteeksel zo kan "camoufleren". Vandaar de vraag voor een foto...